Użytkownicy Netflixa są wierni serwisowi; nie szukają alternatyw

Badania pokazują, że użytkownicy Netfliksa najrzadziej sięgają po inne usługi streamingowe. A jak jest z subskrybentami mniej popularnych serwisów?

filmomaniak.pl

Zbigniew Woźnicki

Użytkownicy Netflixa są wierni serwisowi; nie szukają alternatyw, źródło grafiki: CardMapr.nl; Unsplash.com; 2019.
Użytkownicy Netflixa są wierni serwisowi; nie szukają alternatyw Źródło: CardMapr.nl; Unsplash.com; 2019.

Na przestrzeni listopada oraz grudnia 2022 roku firma analityczna Wavemaker przeprowadziła badania wśród polskich użytkowników platform VOD. Na ich podstawie udało się zweryfikować, z ilu innych serwisów streamingowych korzystają użytkownicy Netfliksa, HBO Max, Disney+ i pozostałych większych graczy na polskim rynku (via Wirtualne Media).

Użytkownicy Netflixa są wierni serwisowi; nie szukają alternatyw - ilustracja #1
Źródło: Wavemaker

Wyniki są oczywiste: im większy udział danej platformy na rynku, tym z mniejszej liczby innych usług streamingowych korzystają jej klienci, jak jest to przykładowo w przypadku Netfliksa. Gigant posiada udziały na poziomie aż 74% i średnia liczba abonamentów kupowanych przez jego użytkowników wynosi zaledwie 2,2. W rozmowie z Wirtualnymi Mediami Joanna Nowakowska, z agencji Wavemaker, nazwała to „prawem naturalnego monopolu”:

Przykłady działania tego prawa widać w rozmaitych segmentach FMCG, ale także wśród marek B2B, jak i – co sprawdziliśmy – w streamingu. Widać, że jeśli ktoś ma postawić na tylko jeden serwis, wybiera ten największy, najpewniejszy, najbardziej popularny. To właśnie Netflix, tak jak inne duże marki z rozmaitych segmentów rynku (od napojów gazowanych po banki), przyciąga najwięcej okazjonalnych klientów kategorii albo tzw. light buyerów, czyli kupujących mało, a często też mniej zorientowanych w kategorii.

Oznacza to, że Netflix, jako największy i najpopularniejszy serwis, przyciąga dużą liczbę mniej zorientowanych na rynku klientów. Wybierają oni głośne marki oraz rzadko szukają alternatywy, ponieważ nie są zainteresowani rozeznaniem się i zapoznaniem z innymi ofertami. Sytuacja wkrótce może jednak się zmienić. Walka z dzieleniem kont, którą rozpoczął Netflix, może zmusić nawet niedzielnych użytkowników do szukania tańszej alternatywy.

Podobało się?

2

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
11

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum inne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl