Nawet RTX 4080 nie da sobie rady; Portal 2 RTX kładzie na kolana nawet tak mocne karty graficzne

Portal 2 RTX Remix to modyfikacja wprowadzająca path tracing do kultowej gry Valve. Jak się okazuje, sprawia ona, że nawet karty takie jak RTX 4080 mają problem z utrzymaniem wysokiej liczy klatek.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Nawet RTX 4080 nie da sobie rady; Portal 2 RTX kładzie na kolana nawet tak mocne karty graficzne, źródło grafiki: GitHub | xoxor4d.
Nawet RTX 4080 nie da sobie rady; Portal 2 RTX kładzie na kolana nawet tak mocne karty graficzne Źródło: GitHub | xoxor4d.

Nvidia co jakiś czas lubi tchnąć życie w starsze produkcje Valve i zaimplementować do nich nowe technologie. Całkiem niedawno o ray tracing wzbogaciło się obchodzące 20 urodziny Half-Life 2. Jeszcze wcześniej natomiast wydali oni Portal with RTX. Projekty „zielonych” okazały się inspiracją dla modderów. W ten sposób naradził się Portal 2 RTX Remix, który kładzie na łopatki nawet tak potężne karty graficzne jak RTX 4080.

Modyfikacja opracowana przez xoxor4d wprowadza path tracing do kultowej gry. Sprawia to, że produkcja prezentuje się naprawdę pięknie. Jak jednak możecie się spodziewać, technologia ta jednocześnie bardzo obciąża kartę graficzną. Świetnie pokazuje to materiał przygotowany przez MxBenchmarkPC, na którym to ukazał działanie Portala 2 na RTX-ie 4080.

  1. Przy rozdzielczości 4K path tracing drastycznie wpływa na wydajność w grze. Na uchwyconym materiale widać, że przy włączonym DLSS 3.8 w trybie Performance działa ona w około 40 klatach na sekundę. W niektórych przypadkach spada ona nawet do 20 FPS-ów. Oczywiście na ratunek przybywa tutaj Frame Generation. Umożliwiło ono osiągnięcie wyników w okolicy 60 FPS-ów.
  2. Sytuacja lepiej prezentuje się w rozdzielczości 1080p. Tutaj DLSS 3.8 w trybie Balanced pozwala uzyskać około 90 klatek na sekundę. Włącznie Frame Generation przynosi natomiast bardzo duży wzrost płynności. Gra zaczyna bowiem działać w więcej niż 150 FPS-ach.

Materiał ten świetnie pokazuje jak wymagająca jest technologia path tracingu. Dodatkowo prezentuje on jak wiele jest w stanie zdziałać technologia generowania klatek, która w przypadku rozdzielczości 4K pozwoliła na uzyskania wydajności zdecydowanie bardziej zbliżonej do oczekiwań współczesnego gracza.

Podobało się?

1

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2024-11-29
18:31

Felipesku Konsul

Coś co robili trickami i wyglądało dobrze dziś robimy Raytracingiem, wygląda to źle i obciąża kartę graficzną.

Komentarz: Felipesku
2024-12-02
10:30

szymonh Junior

Pamiętam jak nvidia próbowała symulować włosy i wiedzminie 3 dodali nvidia hair a jeszcze wcześniej nvidia bloom chodziło o krew która rozlewała się w naturalny sposób wszytko pod gtx 1070 miało problem z ogarnięciem tych technologi. Z seria 2000 nikt już nawet niepamieta myślę że wkoncu seria 5000 lub 6000 niebedzie miała żadnego problemu z symulowaniem tego bez utraty klatek

Komentarz: szymonh

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl