Firma Valve świętuje 20-lecie wydania kultowego Half-Life 2. W ramach uczczenia tego hitu z gatunku akcji, NVIDIA i Obifold Studios połączyły siły, aby wprowadzić do gry ray tracing.
Half-Life 2 od studia Valve to zdecydowanie jeden z największych hitów ostatnich 20 lat i podobnie, jak oryginalna odsłona, był pod pewnymi względami technologiczną rewolucją w przemyśle gier wideo. Tak się właśnie składa, że już 16 listopada będzie miało miejsce dwudziestolecie wydania tego kultowego tytułu. Z tej okazji nad produkcją pochyliła się NVIDIA oraz Orbifold Studios, które to wprowadziły do dzieła zupełnie nową głębie, jaką jest RTX On i ray tracing.
Na oficjalnym kanale YouTube marki NVIDIA GeForce ukazał się film, oddający hołd marce Half-Life, a zwłaszcza drugiej odsłonie. Materiał możecie obejrzeć poniżej:
Half-Life 2 RTX ukaże się już wkrótce, choć data nie została sprecyzowana, jako darmowe rozszerzenie dla posiadaczy produkcji na Steam. Na obecną chwilę nie wiemy też jakie będą wymagania sprzętowe DLC. Z opisu wynika, że tytuł będzie wspierany przez DLSS 3.5, ray tracing, ray reconstruction oraz Reflex. Można zatem założyć, że konieczna będzie jedna z kart GeForce RTX z nowszych generacji.
Twórcy rozszerzenia, Orbifold Studios, nie są przypadkową grupą deweloperów. To stworzony przez fanów serii Half-Life zespół, głównie modderów, którzy w przeszłości produkowali popularne modyfikacje, m.in. Half-Life 2: VR, Remade Assets, Project 17, Raising the Bar: Redux.
Orbifold Studios zadbało nie tylko o wprowadzenie i zintegrowanie gry z najnowszymi technikami NVIDIA, ale też wprowadzili zupełnie nowe wersje assetów, tekstur, powiększyli liczbę poligonów wśród postaci niezależnych. Całość będzie ponadto dostępna w rozdzielczości 4K. Jeśli jesteście ciekaw, jak prezentują się efekty pracy studia, to zachęcamy do powyższego materiału wideo.

Autor: Filip Węgrzyn
Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.