„Dosłownie strzelają sobie w stopę”. Gracze PC nie zostawiają suchej nitki na Gears of War: Reloaded

Gears of War: Reloaded boryka się z poważnymi problemami technicznymi i kontrowersjami, które zaowocowały „mieszanymi” recenzjami na platformie Valve.

futurebeat.pl

Krystian Łukasik

„Dosłownie strzelają sobie w stopę”. Gracze PC nie zostawiają suchej nitki na Gears of War: Reloaded, źródło grafiki: PlayStation | X.
„Dosłownie strzelają sobie w stopę”. Gracze PC nie zostawiają suchej nitki na Gears of War: Reloaded Źródło: PlayStation | X.

Co miało być wielkim powrotem serii Gears of War i jej historycznym debiutem na PlayStation 5 oraz Steam, szybko przerodziło się w festiwal frustracji, szczególnie dla graczy PCtowych. Już w pierwszych godzinach po premierze stało się jasne, że wersja na blaszaki jest daleka od ideału. Forum Steam i media społecznościowe zalała fala negatywnych komentarzy od graczy, którzy zamiast nostalgicznej podróży otrzymali produkt pełen błędów.

Problemy techniczne i brak optymalizacji

Głównym zarzutem kierowanym w stronę The Coalition, studia odpowiedzialnego za grę, jest fatalny stan techniczny portu na PC. Użytkownicy masowo zgłaszają niestabilność, częste zawieszanie się gry oraz błędy uniemożliwiające rozgrywkę.

W recenzjach na Steam powtarzają się te same problemy: gra potrafi przestać działać zaraz po uruchomieniu, szczególnie po zalogowaniu się na konto Microsoft. Inni gracze donoszą, że jakakolwiek zmiana w ustawieniach graficznych prowadzi do pętli uruchomieniowej, którą można naprawić jedynie poprzez ręczne usunięcie plików konfiguracyjnych gry. Jak pisze jeden z użytkowników:

Wczoraj pierwszy raz uruchomiłem grę, grałem 8 godzin […]. Bawiłem się świetnie, było kilka błędów, jasne, ale w większości wszystko działało i bawiłem się dobrze. […] teraz, chcąc pograć więcej, gra próbuje połączyć się z serwerami GoW, a następnie się zawiesza. To jest do bani. Grałem zbyt długo, by uzyskać zwrot pieniędzy, i teraz jestem zdany na łaskę poprawki

– pisze w swojej recenzji Pharaoh of the Old Ways na platformie Steam.

Gracze skarżą się również na brak podstawowych funkcji, takich jak:

  1. brak suwaka FOV (pola widzenia),
  2. osobne przypisanie klawiszy do uniku i chowania się za osłoną,
  3. brak wsparcia dla monitorów ultrawide,
  4. a także na przerywniki filmowe zablokowane w 30 klatkach na sekundę.

Kontrowersje wokół trybu kooperacji na podzielonym ekranie

Poza problemami natury sprzętowej, oburzenie wywołała również kwestia trybu kooperacji na podzielonym ekranie (split-screen). Funkcja ta, będąca jednym z filarów serii Gears of War i kluczowym elementem jej dziedzictwa, była reklamowana w materiałach promocyjnych na stronie Steam. Gracze, którzy kupili grę z myślą o wspólnej zabawie na jednym komputerze, poczuli się oszukani, gdy odkryli, że tej opcji w grze po prostu nie ma.

Wo wo wo… Mówisz mi, że gra, znana jako jedna z klasycznych gier kooperacyjnych z podzielonym ekranem, nie ma trybu kooperacyjnego na podzielonym ekranie?

– zauważa DoeDon404 w komentarzach na Reddicie.

Co gorsza, jak zauważyli czujni użytkownicy, kilka godzin po premierze i pojawieniu się pierwszych negatywnych recenzji, deweloperzy po cichu edytowali zwiastun na Steam, usuwając z niego fragment wspominający o podzielonym ekranie. Działanie to zostało natychmiast okrzyknięte celowym wprowadzaniem w błąd i nieuczciwą reklamą:

Przez miesiące na stronie sklepu mieli zwiastun wspominający o kooperacji na podzielonym ekranie, a potem nadeszła premiera i wszyscy zauważyli, że na PC tej funkcji brakuje, przez co gracze zaczęli narzekać. Godziny po premierze zaktualizowali stronę sklepu o nowy, edytowany zwiastun [...], usuwając odniesienie do split-screena. Co za żart, jak ktokolwiek może dalej wspierać Microsoft / The Coalition po czymś takim. To dosłownie fałszywe reklamowanie ich produktu…

– doskonale opisał całą sytuację użytkownik teza789.

Wielu graczy wprost deklaruje, że brak tej jednej funkcji był powodem do natychmiastowego zwrotu gry.

Reakcja deweloperów i „mieszane” oceny

W momencie powstawania tego tekstu, Gears of War: Reloaded ma na Steamie zaledwie około 48% pozytywnych recenzji. Tytuł jest chwalony za odświeżoną grafikę i wierność oryginałowi, a niektórzy gracze, zwłaszcza na Steam Decku, donoszą o dobrej wydajności. Jednak te pozytywy giną w morzu skarg na problemy techniczne i kontrowersyjne decyzje deweloperów.

Microsoft i The Coalition oficjalnie potwierdziły, że są świadomi problemów z wydajnością, matchmakingiem i brakującymi przedmiotami z zamówień przedpremierowych, zapewniając, że „badają” sprawę. Nie odniesiono się jednak publicznie do zarzutów o fałszywą reklamę trybu split-screen.

Sytuacja ta jest gorzką pigułką dla fanów, którzy liczyli na udany powrót klasyka. Komentarz użytkownika jwthecreed trafnie podsumowuje ogólne nastroje:

Dosłownie strzelają sobie w stopę. To powinien być prosty i pewny sukces.

Na razie graczom na PC pozostaje czekać na łatki lub zażądać zwrotu pieniędzy.

Podobało się?

1

Krystian Łukasik

Autor: Krystian Łukasik

Zawodowo skupia się na pisaniu wiadomości ze świata elektroniki oraz tłumaczeń opisów i instrukcji produktów specjalistycznych. Pasja do nowoczesnych technologii komputerowych oraz gamingu pozwala mu być ciągle na bieżąco z ewoluującymi trendami w tych dziedzinach. Jego zamiłowanie do języka angielskiego stało się fundamentem decyzji o podjęciu i ukończeniu studiów z filologii angielskiej.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl