Na PS5 i PS5 Pro sprawdzono aż 25 gier. Mało kto zobaczy większe różnice
Jeden z youtuberów nagrał obszerne porównaniu PS5 z PS5 Pro na podstawie 25 gier. Na liście przewinęły się God of War: Ragnarok, Stellar Blade, The Last of Us, Hogwarts Legacy i inne duże tytuły. Różnice są, ale niewielkie.

O PlayStation 5 Pro było głośno od momentu samej zapowiedzi. Ludzie zastanawiali się, czy możliwości urządzenia usprawiedliwią wysoką cenę. Recenzje PS5 Pro pokazały, że faktycznie nowy sprzęt pozwala grać w bardziej komfortowy sposób, ale różnice nie zawsze są tak zauważalne. Potwierdza to test youtubera ElAnalistaDeBits, który przetestował 25 gier na PS5 Pro i PS5.
PS5 Pro sprawdzone w 25 grach
Możliwości PlayStation 5 Pro są jednym z bardziej zajmujących graczy tematów. W końcu wielu członków społeczności zastanawia się, na co stać konsolę za niecałe 3500 zł. Okazuje się, że Sony przynajmniej częściowo zrealizowało swoje obietnice, ponieważ na porównaniu od ElAnalistaDeBits PlayStation 5 Pro osiąga 60 klatek, gdy podstawowe PlayStation 5 nie było w stanie, jak na przykład w The Last of Us: Part I.
Co ciekawe, pod względem klatkażu najwięcej zyskują starsze produkcje, jak Resident Evil Village, gdzie miejscami mamy aż około 30 klatek więcej. Naczelnym przykładem jest oczywiście Final Fantasy VII: Rebirth, w którym gracze w końcu mogą cieszyć się optymalną oprawą wizualną przy dużej płynności gry. Nie wszędzie jednak jest aż tak dobrze.
W zdecydowanej większości gier różnica wizualna i w klatkażu jest znikoma. PS5 Pro najgorzej wypada w Rise of the Ronin, ponieważ na nowej konsoli produkcja działa znacznie gorzej w porównaniu do bazowej wersji PS5. To może być spowodowane implementacją PSSR, co już miało miejsce w przypadku Silent Hill 2 Remake i Avatar: Frontiers of Pandora.
Pozostaje kwestia oprawy graficznej. O ile w Final Fantasy VII: Rebirth i Final Fantasy XVI grafika nawet w trakcie rozgrywki wygląda widocznie lepiej, to w większości tytułów trudno zauważyć poprawę. Mało kto będzie co chwilę pauzował grę i przybliżał obraz, żeby zobaczyć wyraźniejsze kwiaty na trawie lub lepsze tekstury skał, a na razie tak wyglądała duża część porównań oprawy graficznej w grach pomiędzy konsolami.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM