„Myśleliśmy, że Wiedźmin 3 okaże się katastrofą” - projektant z CDP RED

Miles Tost – projektant poziomów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – przyznał w czasie niedawnego podcastu, że w pewnym momencie twórcy byli przekonani, że ich dzieło okaże się katastrofą.

Bartosz Świątek

Sukces Wiedźmina 3 wcale nie był pewny dla jego twórców. - „Myśleliśmy, że Wiedźmin 3 okaże się katastrofą” - projektant z CDP RED - wiadomość - 2019-03-20
Sukces Wiedźmina 3 wcale nie był pewny dla jego twórców.

Wydany w 2015 roku Wiedźmin 3: Dziki Gon od studia CD Projekt RED jest dziś uważany za jedną z najlepszych gier w historii gatunku RPG, o czym dobitnie świadczą doskonałe recenzje. Okazuje się jednak, że na etapie produkcji sukces gry był wielką niewiadomą… nawet dla jej twórców. Projektant poziomów omawianego tytułu – Miles Tost – podzielił się swoimi wspomnieniami na ten temat w czasie niedawnego podcastu.

Myśleliśmy, że Wiedźmin 3 okaże się katastrofą […] Pracy twórczej nie da się ukończyć. […] Widzisz jak gra staje się lepsza, ale dostrzegasz też jej wszystkie wady – stwierdził Miles Tost.

Kluczem do sukcesu Wiedźmina 3 był wiarygodny świat, a olbrzymie ambicje twórców w zakresie wielkości lokacji i poziomu szczegółowości spowodowały, że w pewnym momencie licznych detali brakowało, a gra sprawiała na wielu osobach wrażenie źle dopasowanej układanki. W którymś miejscu trzeba było postawić granicę, nawet jeśli oznaczało to rezygnację z niektórych pomysłów.

Część deweloperów myślała, że ich produkcja nie zbierze dobrych recenzji. Co gorsza, nie było już czasu na duże zmiany – ich wprowadzenie mogło jeszcze pogorszyć sytuację. Projektant poziomów przyznaje, że atmosfera w studiu nie była wówczas najlepsza. Kiedy twórcy zaczęli za mocno skupiać się na problemach, Tost postanowił nieco rozluźnić sytuację, podsyłając kolegom spreparowaną konkluzję recenzji pierwszej części gry. Zawarta w niej nota 78/100, delikatnie mówiąc, nie została dobrze przyjęta.

W czasie produkcji Wiedźmina 3 nie wszystko szło zgodnie z planem.
W czasie produkcji Wiedźmina 3 nie wszystko szło zgodnie z planem.

Ostatecznie gra okazała się wielkim sukcesem, który pozwolił studiu wskoczyć do pierwszej ligi deweloperów. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy potwierdzą swoje umiejętności przy okazji wyczekiwanego – i podobno jeszcze ambitniejszego – Cyberpunka 2077. Dotychczas zaprezentowany materiał z rozgrywki daje nadzieję, że tak właśnie będzie.

  1. CD Projekt RED – strona oficjalna
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

48

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-03-20
18:42

zanonimizowany1281553 Junior

Korzystając z okazji.
Jak rozwiązać problem loadingu podczas dialogów w wiedźminie

Komentarz: zanonimizowany1281553
2019-03-20
19:37

Miodowy Generał

Miodowy

Co mówią na świecie o W3 - "Najlepsza gra ever!
Co mówią w komentarzach an GOL'u - "W sumie to słaba gra była..."

Komentarz: Miodowy
2019-03-20
20:31

zanonimizowany1226085 Generał

Braku Iorwetha nigdy nie wybaczę.

Komentarz: zanonimizowany1226085
2019-03-20
20:42

zanonimizowany1225506 Generał

Niech w Cyberpunku zrobią fajny otwarty świat, a niech nie nawalą go pytajnikami które mają z 8 czynności które się powtarzają.
Gameplay I system rozwoju postaci w W3 jest przeciętny.

Komentarz: zanonimizowany1225506
2019-03-20
23:05

zanonimizowany398029 Konsul

W zasadzie nie mam się mocno do czego przyczepić. Przeszedłem grę 3 razy, 2 na PC i raz na PS4. Na tyle gra mi się spodobała że ją nawet drugi raz kupiłem. Dziś co mogę powiedzieć? Mając za sobą już setki godzin i ogólnie będąc ogromnym fanem Wiedźmina, głównie książkowego. Fabuła świetna, dialogi, kreacja świata, klimat, grafika, rozgrywka, wszystko tu zagrało ale... są pewnie wady które mi przeszkadzały.

Sterowanie Płotką było momentami irytujące, wróciłem do Wieśka pojeździć po Velen dla zabawy po ukończeniu RDR2 i oooj Płotka nie ma startu do koni z tej gry. Ale też dzieli je ponad 3 lata więc wiadomo. Nie podobał mi się system eliksirów które działały jak zwykłe "potiony" z gier RPG. Wolałem model z jedynki/dwójki gdzie działanie było długotrwałe a efekty wolniejsze. Są jeszcze odwary ale one mają jakieś tam specjalistyczne działanie. Dalej, rozwój postaci. Spoko ale nie czuć było pewnej "presji" że wybieramy konkretną umiejętność i koniec, nie można już cofnąć zmian. Można było dowolnie skakać po slotach umiejętności wymieniając sobie jedne na drugie. I "spoko" bo mogłem sobie eksperymentować z Wiedźminem magiem, szermierzem, kombinować pod konkretne walki... ale tu już nawet system talentów z jedynki był bardziej "angażujący" i kazał się zastanowić nad tym w co inwestować. I w zasadzie tyle, to jedna z najlepszych gier w jakie grałem ale mogę z czystym sumieniem wytknąć jej to co mi się nie podobało.

Komentarz: zanonimizowany398029

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl