Mroczny rywal PoE 2 i Diablo 4 nie daje o sobie zapomnieć. Wielki update czyni najbardziej hardcore’owe wyzwania w Grim Dawn nieco bardziej przystępnymi

Studio Crate Entertainment udostępniło ogromną aktualizację do RPG akcji Grim Dawn. Znacząco zmieniła ona m.in. Shattered Realm.

Maciej Gaffke

Mroczny rywal PoE 2 i Diablo 4 nie daje o sobie zapomnieć. Wielki update czyni najbardziej hardcore’owe wyzwania w Grim Dawn nieco bardziej przystępnymi, źródło grafiki: Crate Entertainment.
Mroczny rywal PoE 2 i Diablo 4 nie daje o sobie zapomnieć. Wielki update czyni najbardziej hardcore’owe wyzwania w Grim Dawn nieco bardziej przystępnymi Źródło: Crate Entertainment.

Choć niedługo minie dziewięć lat, od kiedy na rynku zadebiutowała gra Grim Dawn, jej twórcy nie ustają w dostarczaniu nowych aktualizacji. Niedawno fani otrzymali kolejny wielki patch (ostatnia łatka o takim rozmiarze została udostępniona w czerwcu 2024), oznaczony numerem 1.2.1.3.

Grim Dawn – aktualizacja 1.2.1.3

Co takiego trafiło do rozgrywki? Studio Crate Entertainment przygotowało dla nas kilka ważnych zmian, które opisałem poniżej.

  1. Od teraz Shattered Realm składa się z mniejszej liczby grup poziomów do pokonania. W rezultacie co drugi shard jest punktem orientacyjnym, a nie jak poprzednio – co piąty. Owa zmiana nie wpływa na graczy, którzy już osiągnęli swój cel po wykonaniu wyzwania, przechodząc np. 75–76 grup poziomów. Nowa droga ma być dokładnie tak samo wymagająca, ale zajmie jedynie ok. 30–31 leveli. Ostatecznie zmniejszy się czas grindowania dla nowych graczy oraz tych, którzy nadal przebywają we wspomnianym wymiarze.
  2. Udało się naprawić błąd, który powodował generowanie poziomu z duszami na powierzchni. Wynikał on z restartowania się Shattered Realm.
  3. Pułapka tornado już nie będzie zmniejszała wytrzymałości.
  4. Pułapki CHaos Bolt wystrzeliwują teraz samonaprowadzający pocisk zamiast błyskawicy.

Zmiany objęły również Tygiel, czyli arenę z dodatku. Już nie trzeba odblokowywać fal wrogów dla poszczególnych postaci, są one dla nich od razu dostępne. Tzw. hołdy także nie są wymagane do rozpoczęcia większej fali, ale dalej są potrzebne do uruchomienia ponownej próby jej przejścia. Aby niejako zrekompensować te zmiany, twórcy zdecydowali się zmniejszyć nagrody przyznawane po ukończeniu wyzwania.

Zaznaczmy, że to jedynie najistotniejsze nowości w grze. Spis zmian jest o wiele większy i obejmuje również takie aspekty, jak naprawa drobniejszych usterek, poprawki wizualne, „itemizajca” czy balans różnych klas postaci. Kompletną listę znajdziecie we wpisie deweloperów na Steamie.

Warto przypomnieć, że Grim Dawn otrzymało od dnia debiutu bardzo wiele pozytywnych opinii na Steamie. Przy ponad 95 tysiącach wystawionych recenzji stanowią one aż 93%. Dodajmy też, iż powstaje trzeci „duży” dodatek do owego RPG akcji – Fangs of Asterkarn. Wciąż nie wiemy jednak, kiedy się on ukaże.

  1. Recenzja gry Grim Dawn – Titan Quest ma godnego następcę
  2. Grim Dawn – poradnik do gry
Grim Dawn

Grim Dawn

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 25 lutego 2016

Informacje o Grze
7.6

GRYOnline

8.3

Gracze

9.4

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Dziś debiutuje samochodowy symulator życia w Polsce lat 90. Twórca OHV uczula, że to nie jest „hardkorowa” gra

Następny
Dziś debiutuje samochodowy symulator życia w Polsce lat 90. Twórca OHV uczula, że to nie jest „hardkorowa” gra

Reżyser Wiedźmina 4 nie może powiedzieć, na jakie konsole trafi RPG. CD Projekt Red „chce wspierać wszystkie platformy”

Poprzedni
Reżyser Wiedźmina 4 nie może powiedzieć, na jakie konsole trafi RPG. CD Projekt Red „chce wspierać wszystkie platformy”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl