Zapowiedziano Grim Dawn Forgotten Gods
Zespół Crate Entertainment zapowiedział Grim Dawn: Forgotten Gods, czyli drugi duży dodatek do popularnego hack'n'slasha. Udamy się w nim do pustynnej krainy, gdzie znajdziemy ruiny zapomnianego miasta i zmierzymy się z prastarymi bóstwami.

- Deweloper gry: Crate Entertainment
- Wydawca: Crate Entertainment
- Gatunek: RPG akcji
- Platforma: PC
- Data premiery: druga połowa 2018 r.
Grim Dawn okazało się dużym sukcesem i tylko w serwisie Steam sprzedano prawie 1,2 mln egzemplarzy (według danych Steam Spy) tego RPG-a akcji. W październiku zeszłego roku ukazał się pierwszy dodatek Ashes of Malmouth, który również spotkał się z ciepłym przyjęciem. Teraz autorzy, czyli ludzie ze studia Crate Entertainment, zapowiedzieli drugie rozszerzenie, zatytułowane Forgotten Gods.
Dodatek pozwoli nam opuścić granice Imperium Erulan. Gracz uda się na wyprawę do nowej krainy, pełnej spalonych słońcem pustyń, oaz i terenów wulkanicznych. W sercu tych ziem znajdziemy ruiny zapomnianego miasta, którego sekrety nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego. Fabuła ma się obracać wokół przebudzenia tytułowych zapomnianych bogów – prastarych istot, które wzbudzają przerażenie nawet u znanych z poprzednich przygód wiedźmich bóstw.
Poza kampanią Grim Dawn: Forgotten Gods zaoferuje wiele dodatkowych mocy oraz setki niedostępnych wcześniej przedmiotów. Podczas zabawy zmierzymy się z dziesiątkami nowych przeciwników, zarówno na powierzchni, jak i w licznych podziemiach. Ponadto autorzy obiecują dodatkowy tryb rozgrywki, ale na razie nie są jeszcze gotowi zdradzić żadnych konkretów na ten temat.
Prace nad Grim Dawn: Forgotten Gods są w zaawansowanym stadium, a premiera ma nastąpić w drugiej połowie tego roku. Twórcy planują regularne udostępnianie nowych informacji na temat dodatku, a kolejną partię konkretów otrzymamy 19 marca.
Zapowiedź Forgotten Gods bez wątpienia spotka się z pozytywnym odzewem. Poprzedni dodatek okazał się bardzo udaną produkcją, a postawienie na pustynne klimaty w drugim rozszerzeniu powinno dodatkowo przypaść do gustu fanom Titan Quest, gdzie mogliśmy zwiedzić fantastyczną wersję starożytnego Egiptu.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- DLC i dodatki
- zapowiedź (gry)
- Crate Entertainment
- hack'n'slash
- PC
Komentarze czytelników
luqstaR Legionista
Super wiadomość! Grim Dawn już teraz wymiata, a po kolejnym dodatku może być tylko lepiej. Dla mnie nr.1 jeśli chodzi o gry h&s.
luqstaR Legionista
@KmP900 Przegrałem w DIII setki godzin i nie żałuje czasu poświęconej tej grze. Ale kiedy zagrałem w GD... Klimat, rozmach świata, lore, fabuła, mechanika, możliwości budowania swojej postaci w tej grze to coś czego brakowało mi w DIII. Tak na prawdę DIII ratuje feeling walki i nic więcej, cała reszta niestety jest jakaś ograniczona i pozbawiona głębi (i te legendy sypiące się co chwile, gdzie ten fan ze znajdywania itemów?). O PoE się nie wypowiadam, bo tylko go liznąłem i nie zamierzam do tej gry wracać.
Tak czy siak każdy z nas ma możliwość wyboru i z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. A o D4 zapomnij, długo nie zobaczysz nowego H&S od Blizzarda.
panZDZiCH Generał

Nie powiem żeby GD było dla mnie wielkim rozczarowaniem, ale niestety nie jest to gra, do której kupię jakiś dodatek. Nie ma zwyczajnie sensu płacić za coś co w innej (moim zdaniem lepszej) formie mogę mieć za darmo. Kampanię skończyłem na siłę, żeby tylko odhaczyć na liście w z czystym sumieniem usunąć z dysku.
Gra jest zwyczajnie szkaradna, od A do Z, zarówno artystycznie jak i technicznie, rozumiem, że komuś może się podobać, mnie się nie podoba.
Przyjemność jaka płynie z eliminacji potworków praktycznie żadna, może wynikało to z obrania takiej a nie innej 'kariery' (dwa pistolety).
Rozwój postaci - nic specjalnego, dwuklasowość nie ratuje sytuacji, po wybraniu tych paru umiejętność, które nam pasują nie ma się tu nad czym rozwodzić.
'Loot' - leci tona bezużytecznego żelastwa, najpierw biała, potem praktycznie wszystko żółte, wszystko jakieś takie bezpłciowe, maluśkie ikonki, 20 linii statystyk, kilka 'konfiguracji' tych statystyk, wymiana sprzętu to często zmiana +21 na +22 czegoś, praktycznie nie pamiętam sytuacji, żebym się cieszył bo mi wypadło coś naprawdę fajnego (może brak szczęścia).
Z opisu wynika, że gra to jeden wielki zawód dla mnie, ale tak jak napisałem, wielkiego rozczarowania nie było. Po prostu płynnie przeszedłem z początkowego zainteresowania do znudzenia.
Mam takie wrażenie, że autorom zabrakło spojrzenia na materię od strony psychologicznej. Co sprawia, że dana gra HnS jest dobra i jakie wyciągniemy z tego wnioski. Lub po prostu wyciągnęli inne wnioski niż zrobił bym to ja.
wwad Generał
Cieszę się z rozwoju tej gry bo to dobry HnS. Pograłem trochę w podstawkę może kiedyś nabędę też dodatki gdyby tylko był na to czas :)
U mnie PoE jakoś nie przeszło mimo 3 prób, a D3 do zapomnienia nie chcę mieć z blizzardem nic wspólnego w tej grze odebrali jej duszę i zabili cały klimat, to typowa fast farma a nie HnS.
zanonimizowany133214 Centurion
luqstaR- nie ma sensu, on nawet nie ma pojecia jak sie gra w takie gry.