Mod Skyrim Together jednak powstaje. Twórcom grożono śmiercią

Twórcy moda Skyrim Together opublikowali majowy raport z produkcji. W sprawozdaniu nie tylko zaprzeczono możliwości porzucenia projektu, ale też przeproszono za kontrowersyjny komentarz z kwietnia. Miał on wynikać z frustracji jednego z deweloperów, który był dręczony przez część osób czekających na modyfikację, a nawet grożono mu śmiercią.

Jakub Błażewicz

Twórca Skyrim Together przeprasza za swoje słowa. - Mod Skyrim Together jednak powstaje. Twórcom grożono śmiercią - wiadomość - 2019-05-20
Twórca Skyrim Together przeprasza za swoje słowa.

Niecały miesiąc temu gracze czekający na modyfikację Skyrim Together mogli czuć się rozgoryczeni. Oto bowiem Max „Yamashi” Griot – główny deweloper moda – stwierdził, że zespół „nie jest społeczności nic winny”, co wielu odczytało jako zapowiedź porzucenia projektu. Byłoby to bolesne nawet w przypadku darmowego tytułu, a twórcy otrzymali pokaźne wsparcie finansowe na Patreonie. Łatwo było więc zrozumieć powszechnie wyrażane niezadowolenie. Dopiero dziś twórcy zdecydowali się wyjaśnić całą sprawę w majowym raporcie z produkcji (via Reddit). Znalazły się w nim przeprosiny Yamashiego za jego wspomniany komentarz, który miał wynikać z frustracji. Miał on być „kiepsko napisany”, a twórca kierował swe słowa nie do całej społeczności, lecz do osób „agresywnych i toksycznych”, które posunęły się do… grożenia deweloperowi śmiercią.

Skyrim Together to kolejna ambitna modyfikacja The Elder Scrolls V: Skyrim tworzona przez fanów ostatniej odsłony cyklu The Elder Scrolls. W tym przypadku główną atrakcją będzie dodanie trybu kooperacji, pozwalającego na zwiedzanie tytułowej prowincji Cesarstwa Tamriel wraz z maksymalnie siedmioma znajomymi. W przeciwieństwie do podobnych projektów pokroju Tamriel Online, autorzy zamierzają dostarczyć własne serwery zamiast zmuszać graczy do tworzenia nowych. Temu głównie służy zbiórka pieniędzy na Patreonie. O Skyrim Together po raz pierwszy usłyszeliśmy w 2017 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszy pokaz rozgrywki.

Jak czytamy w raporcie, od marca Yamashi miał być dręczony przez część graczy czekających na Skyrim Together, wysuwających rozmaite roszczenia. Żądali oni m.in. cotygodniowych raportów z produkcji oraz udostępnienia modyfikacji jako oprogramowania open source. Wielu z nich nie przebierało w słowach, a znaleźli się tacy, którzy wysyłali wspomniane groźby śmierci (wszystkie tego typu przypadki zostały zgłoszone policji). To właśnie do tych „fanów” skierowany był komentarz Yamashiego, jednak najwyraźniej frustracja twórcy nie pozwoliła mu na sprawne ubranie swoich myśli w słowa.

Pogłoski o porzuceniu Skyrim Together zupełnie minęły się z prawdą. - Mod Skyrim Together jednak powstaje. Twórcom grożono śmiercią - wiadomość - 2019-05-20
Pogłoski o porzuceniu Skyrim Together zupełnie minęły się z prawdą.

Raport wyjaśnia też, dlaczego twórcy nie mogli spełnić żądań odnośnie tygodniowych sprawozdań. Członkowie zespołu zajmują się modem w wolnej chwili i w efekcie wielu z nich znika na całe tygodnie, by w kolejnych całkowicie oddać się pracy nad nim. Tak nieregularna organizacja nie zaskakuje w przypadku fanowskiej produkcji, choćby i tworzonej ze wsparciem społeczności. W praktyce oznacza to, że deweloperzy często nie byliby w stanie pisać tygodniowych podsumowań, bo po prostu nie mieliby nic nowego do zameldowania. Jednak w żaden sposób nie zagraża to przyszłości projektu. Yamashi zdecydowanie podkreślił, że odczytanie jego komentarza z kwietnia jako zapowiedzi porzucenia Skyrim Together było całkowicie błędne, a produkcja przebiega zgodnie z planem. To samo stwierdził na temat zarzutów o bezprawne wykorzystanie rzekomo ogromnych porcji modyfikacji Skyrim Script Extender (znanej także jako SKSE). Materiał z tamtej produkcji miał stanowić niewielką część kodu Skyrim Together, a wszystkie elementy SKSE zostały usunięte z obecnej wersji moda. Dodał też, że obecnie środki pozyskane poprzez Patreona nie są w ogóle wykorzystywane.

Otwarta beta ma być kolejnym kamieniem milowym dla twórców. - Mod Skyrim Together jednak powstaje. Twórcom grożono śmiercią - wiadomość - 2019-05-20
Otwarta beta ma być kolejnym kamieniem milowym dla twórców.

Raport zdradza też co nieco na temat ostatnich poczynań zespołu. Oprócz wspomnianego sfinalizowania usuwania kodu SKSE twórcy pracują nad dodaniem wsparcia dla oryginalnego wydania The Elder Scrolls V: Skyrim (potocznie określanego jak Oldrim) oraz zmianą systemu tworzenia i kasowania nowych obiektów (na przykład tworzonych przez graczy) w celu wyeliminowania większości błędów powodujących przymusowe zamknięcie gry. Niestety, ponownie nie podano daty rozpoczęcia otwartej bety, co wynika z problemów ze stabilnym działaniem modyfikacji. Na razie zdecydowano się jedynie na udostępnienie tzw. nightly builds, czyli automatycznie tworzonych wersji moda. Są one dostępne poprzez dedykowanego klienta, przy czym autorzy zaznaczają, że zdecydowanie nie jest to opcja dla osób, które po prostu chciałyby pograć. Jeśli jednak nie odstrasza Was wizja mocno zabugowanego Skyrim Together, poniżej znajdziecie filmik z instrukcją instalacji modyfikacji oraz tworzenia serwerów po angielsku. Natomiast pełny raport możecie przeczytać w dokumencie udostępnionym przez zespół.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

12

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2019-05-20
18:59

panZDZiCH Generał

panZDZiCH

Za to pyskowanie do ludzi (grożenie śmiercią i podobne) to powinny być kary jak w średniowieczu, chłosta czy inne dyby. 'Wymaglowali' by takiego małolata raz, to by się potem zastanowił nad sobą.

Komentarz: panZDZiCH
2019-05-20
19:43

Hieronim Bosch Centurion

@panZDZiCH bez przesady, mamy XXI wiek. Ja rozumiem, że wiadomość o grożeniu komuś śmiercią może wywołać emocje, ale to nie usprawiedliwia do zniżania się poziomem do takich osób. W dodatku chłosta działała na małe społeczności jak wioski lub miasta, gdzie można było na własne oczy zobaczyć srogość kary. W epoce internetu, gdzie każdy może zobaczyć egzekucje lub strzelaniny na nikim to nie zrobi wrażenia.

Komentarz: Hieronim Bosch
2019-05-21
00:25

Cukiermen Pretorianin

😈

Chłopaki potrzebowali tylko "odpowiedniej motywacji". Widać na nich działa kij, nie marchewka :D

Komentarz: Cukiermen
2019-05-21
11:41

zanonimizowany1279081 Pretorianin

panZDZiCH ciekawe jakbyś się czuł cwaniaczku gdyby nie ciebie, a twoje dziecko tak "wymaglowali" chłostą przez plecy. I to w dodatku na twoich oczach. Tylko dlatego że powiedziało coś debilnego.

Komentarz: zanonimizowany1279081
2019-05-22
21:19

Szymekkk2005 Centurion

Szymekkk2005
😁

Akurat teraz jak przechodze Skyrim robią tego moda,to zarąbista gra,a z multiplayerem była by jescze lepsza.

Komentarz: Szymekkk2005

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl