Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 19 czerwca 2013, 06:05

autor: Adrian Werner

Mobilne XCOM: Enemy Unknown zadebiutuje 20 czerwca

Studio Firaxis poinformowało, że mobilna wersja XCOM: Enemy Unknown trafi do sprzedaży już w najbliższy czwartek, czyli 20 czerwca.

Niecałe trzy miesiące temu studio Firaxis ogłosiło, że doskonała Turowa strategia XCOM: Enemy Unknown doczeka się mobilnej wersji na urządzenia z systemem iOS. Teraz oczekiwanie na premierę prawie dobiegło już końca. Autorzy właśnie poinformowali, że gra trafi do sprzedaży już 20 czerwca, czyli w najbliższy czwartek.

Cena ustalona została na poziomie 19,99 dolarów, czyli około 63 złoty. Jak na produkcję mobilną jest to bardzo duża suma, ale należy pamiętać, że gra zawiera prawie wszystkie elementy z pecetowego i konsolowego pierwowzoru. Brakuje jedynie trybu multiplayer, ale nawet on zostanie wprowadzony w darmowej aktualizacji jakiś czas po premierze. Biorąc pod uwagę skalę i jakość wykonania cena XCOM: Enemy Unknown nie szokuje.

Gra nie będzie miała szalonych wymagań sprzętowych. Aby w nią zagrać potrzebny będzie iPad 2, iPad 3, iPad 4, iPad Mini, iPhone 4S, iPhone 5 lub iPod Touch piątej generacji. Mobilny XCOM: Enemy Unknown obsługiwać ma serwis Game Center i zapisywanie stanu gry w chmurze za pośrednictwem iCloud.

Przypomnijmy, że XCOM: Enemy Unknown to turowa strategia, w której obejmujemy dowództwo nad tytułową organizacją, powołaną w celu odparcia inwazji kosmitów na Ziemię. Rozgrywka podzielona jest na dwie płaszczyzny. Pierwszą z nich jest zarządzanie bazą. W niej prowadzimy badania naukowe, podejmujemy decyzje strategiczne, współpracujemy z finansującymi nas rządami oraz konstruujemy nowy sprzęt. Drugim elementem są same misje, podczas których dowodzimy niewielkim oddziałem doskonale wyszkolonych agentów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej