Minecraft otrzymał kolejne nowości z aktualizacji Caves & Cliffs. Snapshot 21w13a pozwala przetestować kozy oraz świetlne bloki i wprowadza sporo poprawek.
Za nami kolejny miesiąc oczekiwania na wielką aktualizację Minecrafta z jaskiniami i klifami w roli głównej. Część atrakcji z Caves & Cliffs Update poznaliśmy zawczasu dzięki tzw. migawkom (snapshotom). Najnowsza z nich o numerze 21w13a jest już dostępna na komputerach osobistych. Tradycyjnie dostęp do niej otrzymacie po aktywowaniu snapshotów w sekcji „instalacje” (Installations). Zalecamy jednak uruchamianie sesji z migawką z osobnego folderu lub wykonanie kopii zapasowej swojego świata. W przeciwnym razie możecie na zawsze stracić Wasze dzieła!
Jeśli oprócz migawek testowaliście też wersję beta Minecrafta w wydaniu Bedrock Edition, zapewne pamiętacie pewną nowość z listopada. Teraz, dzięki migawce 21w13a, kozy pojawiły się także w tzw. edycji Java. Zwierzaki spotkamy na terenach górskich, po których wędrują wykonując wielkie skoki. Jak wielu innych przedstawicieli fauny, kozy można oswoić i hodować, co zapewni nam kolejne źródło mleka.

Pomijając kozy, niewidzialny świecący blok (dostępny tylko poprzez komendy gracza ze statusem operatora) oraz nową opcję dostępności w postaci jednolitego koloru ekranu ładowania, snapshot 21w13a skupia się na drobnych modyfikacjach wcześniej dodanych elementów. W trakcie gry częściej trafimy na tzw. mega jaskinie (albo „wielkie jaskinie serowe”), które będą też o wiele bardziej zróżnicowane. Ponadto łatwiej znajdziemy rudy żelaza, a od czasu do czasu odkryjemy większe skupiska diamentów. Zmian doczekali się też przedstawiciele fauny (zwłaszcza aksolotle), sypki śnieg etc., a do tego usunięto ponad sto błędów. Pełną listę nowości i poprawek wprowadzonych w migawce 21w13a znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Więcej:Operacje Świąteczne 2026 w World of Tanks - Benedict Cumberbatch zaprasza do zabawy!
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
35

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).