Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2021, 10:32

Minecraft 21w05a wprowadza bujną roślinność

Studio Mojang AB udostępniło Snapshot 21w05a dla gry Minecraft. Migawka wprowadza bujniejszą roślinność w jaskiniach, ale nie zabrakło też rozmaitych usprawnień i poprawek związanych m.in. z puchem śnieżnym oraz blokami typu sculk sensor.

Studio Mojang AB dało nam kolejną próbkę nowości z nadchodzącego Caves & Cliffs Update. Minecraft otrzymał bowiem migawkę (Snapshot) 21w05a. Tak jak poprzednio, przetestowanie dodanej zawartości wymaga aktywowania jej w kliencie gry w sekcji „Instalacje” (Installations) poprzez włączenie snapshotów. UWAGA: wcześniej zalecamy wykonanie kopii zapasowej swojego świata lub uruchamianie sesji z migawką z osobnego folderu. Wersje testowe mogą bowiem permanentnie zepsuć Wasze dzieła!

Dotychczasowe migawki różniły się pod względem rozmiaru, ale zawsze wprowadzały parę nowości. Snapshot 21w05a jest zdecydowanie większy niż stosunkowo skromna aktualizacja ze lśniącymi kalmarami oraz porostami. Nowinki uwzględniają kolejne „świecące” obiekty w postaci jagód, jak również zwisające korzenie oraz mech. Jaskiniową (i nie tylko) wegetację urozmaicają też ociekające liście (dripleaf) w dwóch rozmiarach, kwiaty z zarodnikami oraz nowy, ukorzeniony blok dekoracyjny. Niestety, tym razem nie otrzymaliśmy nowego zwierzaka.

Minecraft 21w05a wprowadza bujną roślinność - ilustracja #1
Nowa roślinność ożywia wygląd podziemnych lokacji.

Na nowinkach nie kończą się zmiany w migawce 21w05a. Twórcy wprowadzili kolejne poprawki sculk sensors – bloków generujących sygnał w odpowiedzi na wibracje. Od teraz reagują one na zdarzenia pokroju interakcji z mobem czy przejazdu wózka górniczego. Natomiast pilarka łańcuchowa (stonecutter) może być wykorzystana do obróbki bloków miedzi, a sztabki tejże będą mogły wypaść z topielców zamiast złota. Ponadto zmodyfikowano właściwości puchu śnieżnego oraz poprawiono wiele błędów wprowadzonych przez poprzednie snapshoty. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej