Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2010, 11:30

autor: Piotr Doroń

Minecraft ciągle na topie

Jeden z największym fenomenów ostatnich miesięcy – gra Minecraft autorstwa szwedzkiego projektanta Markusa „Notcha” Perssona – nie traci na popularności. Okazuje się, że do tej pory na zakup produkcji, w której trafiamy do otwartego świata, kreując jego formę i walcząc o przetrwanie, zdecydowało się blisko 665 tysięcy osób z całego świata.

Jeden z największym fenomenów ostatnich miesięcy – gra Minecraft autorstwa szwedzkiego projektanta Markusa „Notcha” Perssona – nie traci na popularności. Okazuje się, że do tej pory na zakup produkcji, w której trafiamy do otwartego świata, kreując jego formę i walcząc o przetrwanie, zdecydowało się blisko 665 tysięcy osób z całego świata.

W ciągu ostatnich 24 godzin dokonało tego 5617 graczy, przynosząc twórcy zarobek na poziomie około 55 tysięcy euro (zakup Minecrafta wiąże się z wydatkiem rzędu 9,95 euro, czyli około 40 złotych – w momencie premiery pełnej wersji cena podskoczy do 20 euro). Oznacza to ni mniej, ni więcej, że produkcja rozchodzi się w tempie czterech egzemplarzy na minutę!

Minecraft ciągle na topie - ilustracja #1

Warto przy tym odnotować, że decyzję o zakupie płatnej odsłony gry podjęło dotąd 31% spośród wszystkich osób, którym dane było sprawdzić Minecrafta w akcji. Pod wieloma względami jest to rezultat rewelacyjny, gdyż pokazuje uznanie jakim cieszy się dzieło Notcha. Spora w tym również zasługa samych graczy, którzy publikując filmy z rozgrywki za pośrednictwem takich serwisów, jak YouTube, czy Facebook, nieustannie utrzymują zainteresowanie tytułem na bardzo wysokim poziomie.

Pomagają w tym również artykuły publikowane na łamach branżowych serwisów internetowych. Z naszej strony chcielibyśmy Wam polecić artykuł wprowadzający do Minecrafta, napisany przez Von Zay’a.

Przypominamy, że Minecraft to produkcja oferująca sandboksowy styl rozgrywki – dając graczowi olbrzymią swobodę w kontekście podejmowanych działań, wymaga jednocześnie sporej wyobraźni, za sprawą której jest on w stanie rozwinąć kreowaną przez siebie historię. W grze trafiamy do wygenerowanego losowo świata, zbudowanego w całości z trójwymiarowych bloków. Bawiąc się w górnika uzyskujemy materiały, z których potem budujemy wszystko co tylko sobie wymarzymy – broń, narzędzia czy budynki. Gdy zapada noc pojawiają się potwory, których jedynym celem jest pozbawienie życia bohatera kierowanego przez gracza i tylko odpowiednie przygotowanie w czasie dnia może ocalić nas przed śmiercią.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej