Microsoft zaprezentował technologię DirectSR, która ułatwia wdrożenie skalowania obrazu

Microsoft we współpracy z producentami kart graficznych stworzył DirectSR, interfejs umożliwiający programistom na łatwiejsze wprowadzanie technik skalowania obrazu do gier.

futurebeat.pl

Kamil Cuber

Microsoft zaprezentował technologię DirectSR, która ułatwia wdrożenie skalowania obrazu, źródło grafiki: Unsplash | Lumiere Rezaie..
Microsoft zaprezentował technologię DirectSR, która ułatwia wdrożenie skalowania obrazu Źródło: Unsplash | Lumiere Rezaie..

Technologie skalowania obrazu stają się coraz popularniejsze. Jednak posiadają one jedną zasadniczą wadę - zwykle do uruchomienia wybranej techniki konieczne jest posiadanie karty graficznej od konkretnego producenta. Wyjątkiem jest FSR od AMD, który można uruchomić nawet na układach konkurencji.

Twórcy dostrzegają ten problem. Jako pierwszy postanowił go rozwiązać Microsoft. Amerykański gigant we współpracy z Nvidią, AMD oraz Intelem tworzy interfejs API DirectSR. W założeniach ma on ułatwić wprowadzanie skalowania obrazu do tworzonych gier.

Pierwsza prezentacja omawianej techniki nastąpiła w trakcie targów GDC 2024. Zgodnie dostępnymi informacjami DirectSR ma odpowiadać za wstępne przetwarzanie oraz przygotowanie danych wyjściowych. Następnie będzie mógł je przesyłać do wybranej przez użytkownika technologii skalowania. Większość z obecnie stosowanych upscalerów, działa na podobnej zasadzie. Więc nie powinno być zbyt wiele problemów z przygotowaniem odpowiednich dla wszystkich zestawów danych. Dodatkowo funkcja nie będzie wymagała posiadania układu do obsługi sztucznej inteligencji NPU.

DirectSR ma współpracować z FSR, DLSS oraz XeSS. Źródło: 4Gamer. - Microsoft zaprezentował technologię DirectSR, która ułatwia wdrożenie skalowania obrazu - wiadomość - 2024-03-25
DirectSR ma współpracować z FSR, DLSS oraz XeSS. Źródło: 4Gamer.

Niestety nie zostało ogłoszone, kiedy możemy spodziewać się DirectSR. Microsoft miał dopiero niedawno rozpocząć prace nad omawianym interfejsem. Więc prawdopodobnie w najbliższym czasie nie otrzymamy zbyt wiele informacji na jego temat. Nie wiadomo także, z jakim przyjęciem może się on spotkać wśród programistów. Optymizmem za to napawa fakt, że w prace nad DirectSR zaangażowani są inżynierowie z AMD oraz Nvidii, a więc dwóch największych dostawców kart graficznych.

Podobało się?

0

Kamil Cuber

Autor: Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Przeciętne recenzje South Park: Snow Day. To pełna humoru gra tylko dla największych fanów uniwersum

Następny
Przeciętne recenzje South Park: Snow Day. To pełna humoru gra tylko dla największych fanów uniwersum

Granie w The Elder Scrolls 6 „napełnia nas radością, ekscytacją i obietnicą podróży”. Bethesda świętuje 30. urodziny serii

Poprzedni
Granie w The Elder Scrolls 6 „napełnia nas radością, ekscytacją i obietnicą podróży”. Bethesda świętuje 30. urodziny serii

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl