Jeszcze więcej dodatkowych klatek; AMD przedstawia FSR 3.1
Firma AMD w trakcie konferencji GDC 2024 ogłosiła, że już wkrótce zadebiutuje nowa wersja technologii skalowania obrazu FSR 3.1.

Technologie skalowania obrazu, choć często krytykowane przez graczy, stają się coraz popularniejsze. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że mogą one zaoferować zwiększenie ilości wyświetlanych fps-ów bez inwestowania w lepsze podzespoły. Obecnie na rynku królują dwie techniki FSR od AMD i DLSS od Nvidii. Pierwsza z nich otrzyma aktualizację do wersji 3.1, która według „czerwonych” przyniesie znaczną poprawę w jakości skalowania obrazu. Zaś pierwsze gry zapewniające jej obsługę pojawią się jeszcze w tym roku.
Zgodnie z informacjami udostępniamy w trakcie konferencji GDC 2024, nowa wersja FSR ma rozwiązać kilka kluczowych problemów. Jednym z nich jest rozmycie i migotanie obrazu. Zazwyczaj można je dostrzec w trakcie szybkiego poruszania się. Dodatkowo skalowanie ma zostać poprawione w taki sposób, aby na obiektach zachowywać jak najwięcej szczegółów.
Oprócz tego, AMD planuje całkowicie oddzielić generator klatek. Dzięki temu gracze będą mogli decydować, czy chcą korzystać z niego wraz z FSR czy bez. Co więcej, funkcja ta ma współpracować ze skalowaniem obrazu opracowanym przez inne firmy.
AMD nie zapomina także o programistach. Otrzymają oni dostęp do nowego API AMD FidelityFX. Dzięki niemu o wiele łatwiejsze ma stać się debugowanie. Nowy interfejs zapewnia również zgodność z FSR. Oprócz tego „czerwoni” zapewnią wsparcie dla API Vulcan i Xbox Game Development Kit (GDK). Programiści mają otrzymać dostęp do FSR 3.1 już w drugim kwartale tego roku. Pierwszą produkcją, do której trafi omawiana technika jest Ratchet & Clank: Rift Apart.
Jeśli macie ochotę zapoznać się ze wszystkimi zmianami jakie zapewni omawiana aktualizacja, to możecie znaleźć je tutaj.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
mirko81 Legend

Nie dostrzegam błędów. Gram w single na zakresie 60-144 fps.
Używając stale Free-sync Premium i v-sync, często FSR. Testując też ostatnio ten generator.
O jakich artefaktach piszecie?
bolek2018 Generał
Więcej klatek to więcej artefaktów na monitorze.
hardcoholic Generał

^ Wszystko przekrecasz, tu nie chodzi o moje osobiste preferencje ale ogolnie o priorytety jako takie w ogole. Najpierw optymalizacja dzialania a dopiero potem wodotryski. Jak mozna tego nie rozumiec. Gram na ultra w setkach klatek na sekunde od dekad a nie przeszkadza mi to w rozumieniu podstaw. I to wcale nie oznacza ze jestem przeciwny dalszemu dopracowywaniu techniki skalowania obrazu. Wrecz przciwnie, stosuje sie ja wlasnie w celu optymalizacji dzialania gry.
mirko81 Legend

Identyczne turbo w Robocop. Wzrost z 50-60 fps na 100 fps.
Ważne by FSR wybierać jako Tryb Skalowania, nie jako Antyaliasing. Wtedy jest dostęp do generatora fps