Handheld ROG Xbox Ally X oznacza także wiele optymalizacyjnych zmian w samej aplikacji Xbox na komputerach PC. Microsoft obiecuje nawet o 2/3 mniejsze zużycie energii podczas bezczynności i dodatkowe 2 GB wolnej pamięci RAM.
Microsoft pokazał handheld, który jest owocem współpracy działu Xbox z firmą ASUS. Nowy, przenośny sposób grania nazywa się ROG Xbox Ally i ROG Ally X. Z premiery tego urządzenia będą mogli skorzystać także gracze pecetowi, ponieważ oznacza ono wiele zmian w Windowsie 11. Aplikacja Xbox zostanie zmodyfikowana, a sam system zyska wiele wydajności w grach.
Zespół Xbox I Microsoft chcą zmienić sposób, w jaki system operacyjny działa w grach. Nowa aplikacja Xbox Ally, gdy jest aktywna ma zmniejszyć zużycie energii komputera nawet o dwie trzecie podczas bezczynności. Do tego zarządzanie pamięcią RAM pod kątem optymalizacji dla gier powinno zwolnić nawet do 2 GB tego zasobu. Apka Xbox Ally będzie w ten sposób funkcjonować, aby zwiększyć wydajność gier na handheldach.

Początkowo ma to być wprowadzone na ROG Xbox Ally (X), ale z czasem z nowych funkcji mają skorzystać także pozostałe urządzenia do grania z systemem Windows. Korzyści z nowej aplikacji Xbox dla komputerów powinny być z czasem udziałem wszystkich urządzeń, nie tylko przenośnych. To bardzo dobra wiadomość dla użytkowników Windows 11, że Microsoft postara się zadbać o graczy na tej „platformie”.

Sam ROG Xbox Ally z grubsza wygląda, jakby ktoś wziął oryginalny kontroler Xbox, przeciął go w połowie i w to miejsce zamontował duży wyświetlacz (IPS, 7 cali, 120 Hz, 1080p). Nie należy tego rozumieć źle, ponieważ w ten sposób może powstać najbardziej ergonomiczny handheld do grania. Widać, że zespół Xbox stara się stworzyć bezkompromisowe, przenośne urządzenie dla graczy. Czarna wersja Ally X (mocniejsza) i biała Ally wydają się nawiązywać do kolorystyki konsol Xbox Series X i S. ROG Xbox Ally i ROG Xbox Ally X mają trafić do sklepów w okresie świątecznym 2025 roku.
Handheldy w sklepie RTV Euro AGD
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
1

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.