Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2020, 12:40

Microsoft skupia się na grach, nie konsolach

Microsoft nie kryje się ze swoim zainteresowaniem grami wideo, co potwierdził też Satya Nadella w trakcie konferencji dla inwestorów. Prezes firmy zapewnił, że wysiłki spółki skupiają się na dostarczeniu graczom oczekiwanych przez nich gier oraz usług.

Choć uwaga Microsoftu zdaje się być skupiona na czymś innym niż starcie konsol dziewiątej generacji, ostatnie posunięcia giganta z Redmond powinny rozwiać wątpliwości co do zaangażowania firmy w rynek gier. Jeśli jednak ktoś wciąż miał co do tego zastrzeżenia, powinna je rozwiać niedawna konferencja dla inwestorów. Satya Nadella, prezes Microsoftu, podkreślił, że spółka nadal koncentruje się na grach wideo, czy to samych tytułach, czy też na powiązanych z nimi usługach. Nie omieszkał wspomnieć o znaczeniu premiery Xboksa Series X/S, ale podkreślił, że strategia firmy obraca się wokół dostarczenia graczom bogatej zawartości (via Seeking Alpha):

Po pierwsze, jesteśmy bardzo podekscytowani debiutem nowych konsol na rynku […] Jednakże mamy szerszą wizję, by zapewnić 3 miliardom graczy dostęp do całej pożądanej przez nich zawartości, gdziekolwiek jej chcą i z kimkolwiek chcą [się nią dzielić – przyp. autora]. […] Jesteśmy absolutnie bardzo, bardzo skoncentrowani na grach i zadbaniu o to, by 3 miliardy graczy na całym świecie otrzymywało najlepszą zawartość, społeczność i usługi w chmurze, które zaspokoją ich potrzeby związane z graniem w przyszłości.

Tak stanowcze potwierdzenie może ucieszyć graczy, ale w kontekście dotychczasowych poczynań Microsoftu można je uznać za stwierdzenie oczywistego faktu. Już samo ogłoszenie zakupu spółki ZeniMax i należącej do niej Bethesdy wyraźnie pokazywało, że gigant z Redmond poważnie myśli o inwestycjach w tworzenie gier. Dochodzą do tego późniejsze (choć niezbyt konkretne) zapewnienia o „przygarnianiu” kolejnych twórców. Microsoft najwyraźniej interesuje się też inicjatywami związanymi z e-sportem, co sugeruje wczorajsze ogłoszenie zakupu platformy smash.gg.

Microsoft skupia się na grach, nie konsolach - ilustracja #1
Nie tylko Phil Spencer wierzy, że to nie konsole wygrają dla Microsoftu tę generację konsol.

Rzecz jasna taka postawa wynika ze względów finansowych, a dokładniej – ogromnych pieniędzy płynących z tego segmentu. Według Amy Hood, dyrektor finansowej Microsoftu, w tym roku fiskalnym rynek gier wideo przyniósł firmie 11 miliardów dolarów przychodu. W dużej mierze to zasługa rekordowego zainteresowanie usługą Xbox Game Pass, które zapewne przybierze na sile po włączeniu do jej oferty gier z katalogu Electronic Arts.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej