Microsoft Flight Simulator w 8K nie dla współczesnych GPU. To zadanie dla RTX 3090

Uruchomienie Microsoft Flight Simulatora w 8K jest obecnie możliwe w zasadzie wyłącznie na Titanie RTX, ale nawet na tym układzie nie da się osiągnąć komfortowej płynności. Z zadaniem tym może poradzić sobie kolejna karta graficzna Nvidii – GeForce RTX 3090 – albo konkurencyjny produkt znany jako BigNavi.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Microsoft Flight Simulator w 8K nie dla współczesnych GPU. To zadanie dla RTX 3090 - ilustracja #1
Microsoft Flight Simulator to prawdziwy next-gen.

W SKRÓCIE:

  1. Microsoft Flight Simulator potrzebuje min. 16-17 GB VRAM w rozdzielczości 8K;
  2. nawet na Titanie RTX produkcja osiąga w 8K średnio 10 klatek animacji na sekundę.

Redaktorzy serwisu TweakTown postanowili sprawdzić, jakiego sprzętu wymaga granie w Microsoft Flight Simulator – niezwykle imponującą graficznie produkcję od Asobo Studio – w rozdzielczości 8K. Okazuje się, że obecnie z tym zadaniem jest w stanie poradzić sobie tylko jeden układ graficzny – Nvidia Titan RTX. A i to tylko teoretycznie, bo komputer przeciętnie był w stanie wygenerować zaledwie 10 klatek animacji na sekundę.

Microsoft Flight Simulator w 8K nie dla współczesnych GPU. To zadanie dla RTX 3090 - ilustracja #2
Microsoft Flight Simulator w 8K – zużycie pamięci VRAM.

Pierwszą barierą, która już na starcie eliminuje większość dostępnych obecnie kart graficznych, jest ilość pamięci VRAM. W 8K gra potrzebuje co najmniej 16-17 GB VRAM, czyli więcej niż mają niemal wszystkie współczesne GPU – i to bez włączania anti-aliasingu. Po aktywowaniu tej funkcji zużycie pamięci skoczyło do 24 GB, co oznacza, że nawet w przypadku potężnego Titana RTX produkcja korzystała z całej dostępnej pamięci. Microsoft Flight Simulator w 8K wymaga również do płynnego działania 32 GB systemowej pamięci operacyjnej (RAM) – sama gra wykorzystuje bowiem aż 16 GB.

Microsoft Flight Simulator w 8K nie dla współczesnych GPU. To zadanie dla RTX 3090 - ilustracja #3
Microsoft Flight Simulator w 8K – wydajność.

Redaktorzy TweakTown podsumowują swoje testy wnioskiem, że osiągnięcie grywalnego poziomu wydajności w omawianym tytule w 8K może umożliwić kolejna topowa karta graficzna Nvidii, która wedle plotek ma posiadać 24 GB bardzo szybkiej pamięci GDDR6X i oferować 40-50% przyrost wydajności (choć, patrząc na benchmark, i w przypadku tego GPU nie obejdzie się bez ścinania detali). Drugim GPU, które może poradzić sobie z tym wyzwaniem, może być tzw. BigNavi, czyli konkurent nowego GeForce’a od AMD, oparty na architekturze RDNA 2.

Obydwa układy graficzne mają zadebiutować tej jesieni i test zostanie powtórzony po ich premierze – zresztą, można się spodziewać, że Microsoft Flight Simulator przez dłuższy czas będzie jednym z tytułów, w których będą testowane nowe podzespoły. Podobnie jak kiedyś Crysis, dzieło Asobo Studio wyznacza nowe standardy w dziedzinie grafiki komputerowej.

  1. Recenzja gry Microsoft Flight Simulator 2020 – największy sandbox w historii
  2. Microsoft Flight Simulator 2020 – poradnik
  3. 5 rzeczy, które zrobię w Microsoft Flight Simulator 2020
  4. Microsoft Flight Simulator – strona oficjalna
Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 18 sierpnia 2020

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

7.8

Gracze

7.9

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

25

Gra Suicide Squad to kontynuacja serii Arkham

Następny
Gra Suicide Squad to kontynuacja serii Arkham

Marvel’s Avengers na PS4 zajmie prawie 100 GB na dysku

Poprzedni
Marvel’s Avengers na PS4 zajmie prawie 100 GB na dysku

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl