Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 lipca 2020, 13:19

autor: Adrian Werner

Microsoft Flight Simulator 2020 z datą premiery na Steam

Twórcy Microsoft Flight Simulator poinformowali, że gra ukaże się na Steamie tego samego dnia co w Microsoft Store. Ujawniono również sporo informacji o wsparciu dla VR oraz narzędziach moderskich.

Microsoft Flight Simulator 2020 z datą premiery na Steam - ilustracja #1
Gra zadebiutuje w przyszłym miesiącu.
W SKRÓCIE:
  1. gra ukaże się równocześnie w Steam i Microsoft Store;
  2. 414 zewnętrznych deweloperów pracuje nad zawartością do gry;
  3. pełne narzędzia deweloperskie otrzyma każdy gracz;
  4. będzie można sprzedawać mody;
  5. wsparcie dla VR jesienią;
  6. wsparcie dla TrackIR od dnia premiery.

Dowiedzieliśmy się wreszcie, kiedy na Steamie zadebiutuje Microsoft Flight Simulator. Okazuje się, że nie ma w planach żadnej czasowej wyłączności i produkcja ukaże się w tym sklepie 18 sierpnia tego roku, czyli tego samego dnia co w Microsoft Store. Obawy o ekskluzywności wynikały z tego, że, gdy kilka tygodni temu ujawniano datę premiery, wspomniano wyłącznie o drugim z tych sklepów. Równolegle do sieci trafił zestaw imponujących materiałów video przygotowanych przez serwisy IGN oraz PC Gamer.

Przy okazji twórcy ujawnili sporo innych informacji na temat gry. Ogłoszono, że wsparcie dla gogli wirtualnej rzeczywistości zostanie dodane do Microsoft Flight Simulator za darmo jesienią tego roku za pomocą aktualizacji. Natomiast już w dniu premiery produkcja będzie obsługiwała kontroler TrackIR.

Ponadto potwierdzono, że już 414 zewnętrznych deweloperów otrzymało dostęp do narzędzi pozwalających na tworzenie nowej zawartości. Firmy takie jak Aerosoft, Orbx, Gaya Simulations, PMDG, FlyTampa, Carenado oraz VATSIM pracują już nad m.in. dodatkowymi lotniskami i samolotami. Wiele z nich pomaga również przy podstawowej wersji symulatora.

Ponadto każdy, kto kupi grę, otrzyma dostęp do tych samych narzędzi, których twórcy Microsoft Flight Simulator użyli do opracowania scenerii, misji i maszyn. Co ważne, moderzy będą mogli sprzedawać swoje kreacje. Osobom niezaznajomionym z tą serią idea płatnych modów może wydawać się dziwna, ale poprzednie części dzięki temu otrzymały zatrzęsienie godnych uwagi nieoficjalnych dodatków, a społeczność nie miała nigdy problemu z płaceniem za dobre modyfikacje.

Po premierze Microsoft Flight Simulator będzie rozwijany za pomocą zarówno aktualizacji, jak i płatnych dodatków. Możliwe, że w tej drugiej kategorii znajdzie się DLC wprowadzające możliwość pokierowania helikopterami.

Warto wspomnieć, że 18 sierpnia gra zadebiutuje tylko na PC. W planach jest również wydanie na Xboksa One, ale na razie nie wiadomo, kiedy się ono ukaże.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej