Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2022, 12:07

Gameplay designer Wiedźmina 2 opuszcza szeregi CD Projekt RED

Mateusz Kanik opuścił szeregi CD Projekt RED. Projektant pracował nad Wiedźminem 2 oraz Cyberpunkiem 2077.

W SKRÓCIE:
  • Mateusz Kanik opuścił CD Projekt RED po 15 latach pracy.
  • Był jednym z kluczowych członków zespołów pracujących nad Wiedźminem 2 i Cyberpunkiem 2077.
  • Aktualnie deweloper jest wolnym strzelcem.

Szeregi CD Projekt RED opuścił jeden z weteranów studia. Mowa o Mateuszu Kaniku, który pracował w polskiej firmie od 15 lat. Dołączył do niej jeszcze w 2006 roku i brał udział w pracach nad pierwszą częścią Wiedźmina. Kanik pełnił wtedy rolę Game Designera.

Gameplay Designer Wiedźmina 2 opuszcza szeregi CD Projekt RED - ilustracja #1
Źródło: Twitter

Z czasem stał się jednym z kluczowych członków zespołu i przy okazji produkcji Zabójców królów objął stanowisko głównego Gameplay Designera. Po zakończeniu prac nad Wiedźminem 2 został Game Directorem Cyberpunka 2077. Przez nieco ponad dwa lata kierował rozwojem najnowszego RPG-a polskiego studia. W późniejszym czasie pełnił też inne role, takie jak Design Director oraz Principal Designer.

Mateusz Kanik opuścił CD Projekt RED, lecz na razie nie dołączył do żadnej innej firmy. Z profilu dewelopera na LinkedIn wyczytać możemy, że aktualnie jest wolnym strzelcem. Post na Twitterze zdradza zaś, że eksperymentuje z silnikiem Unity. Efekty pracy po zaledwie pięciu tygodniach nauki znaleźć możecie w serwisie YouTube. Trzeba przyznać, że wyglądają one całkiem obiecująco.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej