Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 26 lipca 2021, 12:02

autor: hexx0

Mass Effect: Legendary Edition jeszcze ładniejsze dzięki modyfikacji ALOT

Gra Mass Effect: Legendary Edition otrzymała modyfikację ALOT, która, tak jak w oryginałach, wprowadza nowe, lepsze tekstury. Zaktualizowano także klasyczną wersję moda, która teraz zawiera część ulepszeń z remasterów.

W Mass Effect: Legendary Edition, czyli pakiecie pierwszych trzech odświeżonych wersji gier o komandorze Shepardzie, poprawiono zarówno mechanikę, jak i grafikę poszczególnych tytułów. Fanom to jednak nie wystarczyło i – tak jak w przypadku oryginałów – stworzyli modyfikacje ALOT (A Lot of Textures) i ISL (Improved Static Lighting), które wprowadzają do gry ulepszone tekstury. Powód? W wielu przypadkach mają one zwyczajnie wyższą jakość od tego, co przygotowali deweloperzy z BioWare, traktujący pracę fanów jako swego rodzaju punkt odniesienia.

Mass Effect: Legendary Edition jeszcze ładniejsze dzięki modyfikacji ALOT - ilustracja #1
Niebo nad Cytadelą przed zmianami...
Mass Effect: Legendary Edition jeszcze ładniejsze dzięki modyfikacji ALOT - ilustracja #2
i po zmianach. Źródło screenów: https://www.nexusmods.com/masseffectlegendaryedition/mods/363?tab=images.

Co więcej, twórcy modyfikacji ALOT zaktualizowali również jej wersję dedykowaną klasycznym grom z serii, dzięki czemu co brzydsze tekstury zostały zastąpione tymi z Edycji Legendarnej. Jak czytamy w opisie moda, miało to pozwolić posiadaczom obydwu wersji gry – zremasterowanej i zwykłej – cieszyć się tym, co najlepsze w odświeżonej produkcji BioWare i w ALOT.

Co się zmieniło? W Legendary Edition zastąpiono kilkadziesiąt tekstur, które sprawiały najgorsze wrażenie – m.in. dla hologramów tekstowych czy nieba nad Cytadelą w Mass Effect 3. Ponadto dzięki ISL usunięto artefakty, paski i aliasing widoczne w statycznych światłach i cieniach w 40 tysiącach tekstur. Z kolei w wersji ALOT dla oryginalnej trylogii dokonano zmian tylko tam, gdzie tekstury oferowane przez modyfikację były gorsze od tych z Edycji Legendarnej, na które je podmieniono; zmiany objęły m.in.: elementy środowiska, zbroje, bronie czy niektórych towarzyszy. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

Wspomniane w tej wiadomości modyfikacje pobierzecie z tej strony. Znajdziecie na niej również instrukcję ich instalacji. Mody są dostępne oczywiście wyłącznie na PC, choć Mass Effect: Legendary Edition ukazało się 14 maja również na PS4, PS5, XONE i XSX|S. Przypominamy, że od pewnego czasu w grze można wybrać oddzielnie język napisów i dubbingu.