Znowu przesunęli grę, która interesuje niewielu; twórcy XCOM potrzebują więcej czasu
Marvel's Midnight Suns zostało znowu opóźnione. Znane z serii XCOM studio Firaxis zamierza zmienić to i owo w projekcie oraz znacznie ulepszyć wybrane elementy.

Coś złego dzieje się z grą Marvel's Midnight Suns, czyli taktycznym RPG, nad którym pracuje znane z serii XCOM studio Firaxis. Gra właśnie zaliczyła kolejne opóźnienie.
- Twórcy przyznali, że nie dadzą rady dotrzymać terminu premiery zaplanowanego na 7 października.
- Co gorsza, nie podali nowej daty. Zamiast tego ograniczyli się do stwierdzenia, że produkcja ukaże się w tym roku rozliczeniowym. Oznacza to, że gra powinna zostać wydana najpóźniej 31 marca 2023 roku. Dotyczy to jednak tylko edycji na PC i konsole Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Wersje na PS4, XONE i Switch ukażą się jeszcze później.
- Decyzja motywowana jest chęcią lepszego dopracowania projektu.
- Fakt, że twórcy nie są w stanie ujawnić konkretnego terminu budzi niepokój i sugeruje, że produkcji daleko do poziomu, który satysfakcjonowałby jej autorów.
Przypomnijmy, że to nie pierwszy taki poślizg. Początkowo premiera planowana była bowiem na marzec 2022 roku.
Wydawać by się mogło, że po latach spędzonych na rozwijaniu serii XCOM studio Firaxis nie powinno mieć problemów przy pracach nad kolejną taktyczną turówką. Powodem opóźnień jest więc najpewniej konieczność gruntownego przebudowania projektu po tym, jak pierwsze materiały wideo z niego spotkały się z chłodnym przyjęciem.
Na koniec warto wspomnieć, że w ostatnich tygodniach twórcy udostępnili wiele filmów pokazujących w akcji grywalne postacie, którymi będziemy dowodzili w kampanii. Są wśród nich: Captain Marvel, Doctor Strange, Spider-Man, Iron Man czy Kapitam Ameryka.
- Oficjalna strona gry
- Take-Two Interactive – oficjalna strona firmy
- Firaxis Games – oficjalna strona studia


GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
micin3 Generał
Nie rozumiem oburzenia komentujących. Ta gra naprawdę #nikogo, większość czeka na nią wyłącznie po to, żeby okazała się fiaskiem i Firaxis zabrał się za następnego XCOMa.
premium807909 Centurion

Strasznie tendencyjny tytuł. Jest sporo osób które czeka na tą grę, po co dodawać coś takiego do tytułu? Co wam to dało?
zanonimizowany1349061 Generał
Gra na gameplay'ach wyglądała słabo, a zwiastuny wprowadzały w błąd bo prezentowały grę jakby to była gra akcji tpp...
Poprzednie ich gry były dziurawe na i po premierze więc może ta większa ilość czasu im pomoże.
radek1982 Generał
Wszystko da się zmienić analizy w gogle analytics taki inżynier gogle wchodzi sobie bazy danych analiz ustwia że gola czytało 50 osób już są nowe dane z czego grę z głosowało 34 czyli większe płowa już grą się interesuje płowa.
Soul33 Pretorianin

Osobiście od dawna zastanawiałem się, skąd pomysł, że strategia turowa to jest to, czego oczekują i czym się interesują fani nurtu superbohaterskiego.
Tymczasem twórcy nowych XCOM już od drugiej części, a szczególnie dodatku War OF The Chosen i spin-offu Chimera Squad na siłę forsują motywy z kina superbohaterskiego. Może gdyby jeszcze robili to umiejętnie, nie byłoby tragedii, ale teksty, które tam rzucają są tak niewiarygodnie durne, jakby były żywcem wyjęte z kreskówek dla małych dzieci. "We will crush you with the most devastating power of our enormous stupidity". Po prostu Szkieletor i Gargamel. Chociaż sam nurt superbohaterski oczywiście zawiera różnorodne treści, z których nie wszystkie są dla dzieci. Ale tylko te dla dzieci pozwalają śnić mokre sny o bilionach $$$.
Mam nadzieję, że po tej grze (ciągle zapominam tytuł) wreszcie zrozumieją, że grupa docelowa strategii turowych w znacznie mniejszym stopniu pokrywa się z odbiorcami Marvela niż to sobie jaśnie Zarząd wyobraża. I wreszcie przestaną wciskać swoje gry do płatków śniadaniowych, a zamiast tego skupią się na treściach dla dorosłych. Tak też da się zarobić na godne życie.