Czyli kolejna opowieść o tym, że fani gier są niesamowici, a najnowszy projekt jednego z miłośników Need for Speed jest na to najlepszym dowodem.
Fani nie przestają zaskakiwać. Najlepszym przykładem tego, do czego zdolna jest nieograniczona fanowska wyobraźnia, są oczywiście mody, ale nie ustępują im również prace graczy, które mogą znaleźć zastosowanie w codziennym życiu.
Teraz bowiem można dodać do wyposażenia swego samochodu minimapę jak z Need for Speed Underground 2. Są oczywiście jednak pewne ograniczenia – zakres lokalizacji, w jakiej owej mapy możemy użyć, to na razie tylko Wielka Brytania. Warunkiem jest także posiadanie mikrokontrolera ESP32.
Wspomniane udogodnienie opracował fan NFS, który postanowił przetworzyć całą mapę Zjednoczonego Królestwa na minimapę w stylu znanym z wspomnianej gry. Było to niesamowite i dość czasochłonne przedsięwzięcie, o czym najlepiej świadczy rozmiar pliku, w którym zamyka się całość wykonanej przez niego pracy. To bowiem aż... 236GB danych.
Jakoś nikt nigdy nie stworzył prawdziwej minimapy do gry wideo dla swojego samochodu ani nie sprawił, by mapy nawigacyjne działały na ESP32 – postanowiłem w końcu rozwiązać oba te problemy.
- czytamy w opisie filmu opisującego proces powstawania projektu na kanale Garage Tinkering.
Fan mierzył bardzo wysoko. Na uwagę zasługuje również fakt, że „urządzenie śledzi pozycję, wyświetla punkty orientacyjne i sprawia, że codzienne przejazdy nabierają zaskakująco growego charakteru”. Działa w dodatku bardzo płynnie. Co więcej, ESP32 ładuje mapę dynamicznie na podstawie kierunku jazdy. Każdy „kafelek” ładuje się natomiast jedną dziesiątą sekundy.
W materiale filmowym jest mowa konkretnie o UK, ale wygląda na to, że prawie nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy mogli stworzyć mapę jakiegokolwiek innego miasta lub państwa. Kod, na którym się ona opiera, działa na zasadzie open source. Oznacza to, że przynajmniej w teorii moglibyśmy wygenerować taką minimapę dla każdej wybranej przez nas lokalizacji. I oczywiście najlepsze – wszystko to nasz majsterkowicz udostępnił za darmo.
Czy fanowi uda się dopracować mapę tak, by była idealnym odwzorowaniem tej znanej z bazowej gry? Trudno powiedzieć, ale biorąc pod uwagę jego determinację i kreatywne podejście, można się spodziewać, że tak. A jak Wam się podoba takie rozwiązanie?
Więcej:Valve interweniuje w sprawie moda do TF2. Mała zmiana pociągnęła za sobą duże konsekwencje
GRYOnline
Gracze

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.