Mało która płatna aplikacja zarabia, nowy raport ujawnia niezbyt wesołą sytuację na rynku mobilnym
Raport analityków nie pozostawia złudzeń, nielicznym aplikacjom dane jest osiągnąć satysfakcjonujący zysk. Dla większości przychody z planów subskrypcyjnych są bardzo skromne.

Najnowszy raport analityków rysuje dość ponury obraz świata aplikacji subskrypcyjnych na Androida i iOS. Tylko niewielka część z nich osiąga w ogóle jakikolwiek zysk z wykupywania opcji premium. Reszta nie osiąga zysku lub jest on niewspółmiernie mały do poniesionych kosztów. Często przychody z aplikacji nie stanowią nawet godnego wynagrodzenia dla programisty, uczestniczącego w startupie.
Tylko nieliczne aplikacje zarabiają
Według raportu, opublikowanego przez serwis RevenueCat, czołówka 5% aplikacji generuje 200-krotność przychodów z dolnego kwartylu po pierwszym roku, podczas gdy mediana miesięcznych przychodów, generowanych przez aplikację po 12 miesiącach, wynosi mniej, niż 50 dolarów. RevenueCat posiada takie dane, ponieważ jednocześnie jest dostawcą narzędzi technicznie obsługujących subskrypcje dla niemal 30 tysięcy aplikacji.
Łącznie te programy wygenerowały 6,7 miliarda dolarów przychodów i mają ponad 290 milionów subskrybentów. Analiza danych wykazała, że tylko 17,2% z nich może osiągnąć tysiąc dolarów i więcej miesięcznego zysku. Po przekroczeniu tego progu, prawdopodobieństwo otrzymania większych kwot rośnie, np. 59% aplikacji, które zainkasują 1000 dolarów, osiągnie też próg monetyzacji 2500 dolarów miesięcznie. Jedynie wąska grupa 3,5% appek może osiągnąć zysk na poziomie 10 tys. dolarów miesięcznie.

Oto garść pozostałych faktów, wynikających z raportu:
- Aplikacje związane ze zdrowiem i fitnessem osiągają lepsze wyniki finansowe, podczas gdy programy podróżnicze i dotyczące produktywności, mają trudności z monetyzacją.
- Najczęściej spotykana cena miesięcznej subskrypcji pozostaje na poziomie 10 dolarów, ale wzrosła ona o 14% z 8,01 dolarów.
- Udział miesięcznych subskrybentów, zatrzymanych po 12 miesiącach, spadł o około 14%, co może wskazywać na większą ostrożność konsumentów w wydatkach.
Smartfony w ofercie sklepu MediaExpert
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!