Brytyjska branża gier będzie chronić dzieci przed agresywną monetyzacją
Brytyjska organizacja zrzeszająca przedstawicieli branży gier we współpracy z rządem uchwaliła szereg celów, którymi kierować ma się rynek w odniesieniu do lootboxów. Plan przedstawiono w formie 11 podpunktów.

Brytyjska organizacja UKIE (United Kingdom Interactive Entertainment), zrzeszająca przedstawicieli branży gier wideo, wraz z rządem przygotowała zbiór 11 reguł, które stanowią o kierunku rozwoju mechanik lootboxów. Chronić mają one przede wszystkim najmłodszych graczy przed szkodliwym wpływem losowych mikropłatności.
Zestaw nowych regulacji
Uchwalone cele związane z lootboxami mają na celu usprawnienie oraz ujednolicenie zasad, jakimi kierować ma się branża w przyszłości. Cytując słowa dyrektora UKIE, Daniela Wooda:
Publikacja tych wspólnych zasad dotyczących tego, jak branża podchodzi do skrzynek z łupami, jest pierwszą w Wielkiej Brytanii i zapewnia nam jasny kierunek rozwoju.
Dokument zawiera szereg wytycznych dotyczących kwestii takich jak:
- odpowiednie oznaczanie produktów;
- ujawnianie prawdopodobieństwa trafienia nagród ze skrzynek;
- zwiększanie świadomości wśród klientów;
- współpraca z brytyjskim rządem przy badaniu wpływu lootboxów oraz skuteczności nowych reguł.
Warto zaznaczyć, że Wielka Brytania nie jest pierwszym krajem, który podjął wyraźne kroki przeciwko mechanikom lootboxów w grach. Wcześniej temat mikrotransakcji z poziomu prawodawstwa podjęły również Holandia, Hiszpania czy Belgia.
Więcej:Kolejny kraj bierze się za lootboxy w grach, by chronić nieletnich graczy
Komentarze czytelników
Wronski Senator

Podpinanie karty kredytowej do gier juz samo w sobie jest glupota...
Mqaansla Generał

Powinni (i nie tylko oni) sie raczej zajac raczej robieniem klientow w h* - do czego producenci sie sami nawet przyznali w patentach jak to daja ludzia wygrywac chwilunke po zakupie a potem wrzucaja ich z wielorybami zeby dostali po d* i wydali wiecej czy inne tego typu sztuczki z statystykami wygranych "losowych".
Bo robia dzieciaka papke z mozgu gra w "zgadnij liczbe o ktorej mysle" (tj. oszustwo) udajaca tylko hazard.