Zapowiedziano Lollipop Chainsaw Remake, czyli odświeżoną wersję zakręconej gry akcji z 2012 roku, w produkcji której palce maczali Suda51 oraz James Gunn.
Projektant Suda51 i reżyser oraz scenarzysta James Gunn poinformowali, że nie mają nic wspólnego z remake’em gry. Nie oznacza to, że są przeciwni pomysłowi – po prostu nie są w niego zaangażowani.
Pojawiły się również małe kontrowersje związane z producentem gry. W zapowiedzie Lollipop Chainsaw Remake Yoshimi Yasuda mógł lekko wyolbrzymić swoją rolę w pracach nad pierwowzorem, gdyż sugerował, że Suda51 pełnił rolę doradczą, podczas gdy lista płac wskazuje go jako dyrektora kreatywnego projektu.
![Lollipop Chainsaw otrzyma remake; brak wersji PC wzbudzał niegdyś żal [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/531261078.jpg)
Powstaje remake Lollipop Chainsaw, czyli kultowej japońskiej gry akcji z 2012 roku.
Za projekt odpowiada studio Dragami Games. Pierwowzór opracował zespół Grasshopper Manufacture, ale remake jest w dobrych rękach, gdyż pracuje nad nim wielu weteranów pierwowzoru, w tym producent Yoshimi Yasuda.
Twórcy obiecują, że Lollipop Chainsaw Remake zaoferuje mocno ulepszoną oprawę graficzną, wykorzystującą możliwości współczesnych konsol. Zmianie ulegnie soundtrack – z powodów prawnych nie było możliwe uzyskanie licencji na wszystkie utwory z pierwowzoru, więc brakujące kawałki zostaną zastąpione nowymi.
Przypomnijmy, że Lollipop Chainsaw zadebiutowało w czerwcu 2012 roku na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Gra otrzymała średnie recenzje (wydanie na PS3 ma średnią ocen na poziomie 67%), ale przez lata zgromadziła całkiem liczne i oddane grono fanów, dla których jest to produkcja kultowa.
Jednym z powodów, dla którego gra zyskała tak wielu zwolenników, okazała się nietypowość, co było zasługą osób jej twórców. W produkcji brał bowiem udział Suda51 (znany m.in. z serii No More Heroes), a scenariusz współtworzył James Gunn, czyli reżyser Strażników Galaktyki oraz filmu The Suicide Squad.
Pierwowzór nigdy nie doczekał się konwersji na PC, nad czym ubolewało niegdyś wielu graczy (niektórzy z nich wręcz rozważali zakup konsoli dla tego tytułu), i mamy nadzieję, że remake naprawi ten problem. Zwłaszcza że w ostatnich latach na pecety trafiła masa gier, w których palce maczał Suda51 – wystarczy tu wymienić No More Heroes 2: Desperate Struggle, The 25th Ward: The Silver Case, killer7 czy nadchodzące No More Heroes III. Wyraźnie jest zatem zapotrzebowanie na projekty tego twórcy wśród graczy komputerowych.
Steam
OpenCritic
36

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.