Lichdom – pierwszoosobowe RPG akcji z magią w roli głównej
Studio Xaviant ogłosiło prace nad Lichdom – grą akcji FPP z elementami RPG. Jeśli chodzi o walkę, pierwsze skrzypce odegra magia z systemem tworzenia własnych zaklęć na czele. Korzystająca z technologii CryEngine 3 produkcja ukaże się wyłącznie na PC.
Łukasz Szliselman
Zapowiedziano Lichdom – pierwszoosobową grę akcji z elementami RPG. Odpowiedzialne jest za nią niezależne studio Xaviant. Rozgrywka zostanie osadzona w świecie fantasy, pełnym magii i mitycznych stworzeń. Pierwszy zwiastun produkcji znajdziecie poniżej:
- Gra akcji FPP z elementami RPG
- Magia jako podstawowa broń
- System tworzenia własnych zaklęć
- Premiera na PC latem 2014 roku
Pod względem mechaniki Lichdom budzi skojarzenia z Dark Messiah of Might and Magic. Jedynym orężem głównego bohatera będzie magia. Twórcy obiecują system komponowania własnych zaklęć, obejmujący wybór żywiołu, rodzaju obrażeń i modyfikatorów. Wraz z postępami, gracz pozna nowe rodzaje magii i połączy je w jeszcze potężniejsze formuły. Co ciekawe, rzucanie czarów nie zostanie ograniczone przez ilość many ani tzw. „cooldown”, lecz przez długość trwania animacji. Przykładowo, jeśli będziemy mieli do czynienia ze zwinnym wrogiem, dobrym pomysłem będzie użycie słabszego, ale szybszego zaklęcia.
Z opisu na oficjalnej strone Lichdom wynika, że świat gry zostanie podzielony na odwiedzane kolejno regiony, w które wkomponowane zostaną misje poboczne. Mottem twórców jest: immersja przede wszystkim. Oznacza to, że wszystko – od wyglądu świata i podejścia do zadań pobocznych, po sterowanie i perspektywę – ma wspierać wrażenie zagłębienia się w grze. Pomóc w tym ma szczegółowa grafika, kreowana przez technologię CryEngine 3.
Premierę tytułu zaplanowano na lato 2014 roku. Wbrew popularnym trendom twórcy nie przewidują trybu wieloosobowego ani żadnej formy współpracy. Lichdom ukaże się wyłącznie na komputerach osobistych. Poniżej możecie obejrzeć kilka screenów z gry:

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
iwo607 Pretorianin

Czy opcji "tkania zaklęć" nie było czasem w Two Worlds II? Żadna nowość :)
Bart2233 Senator

Mmmmmmm nabrałem ochoty na replay Dark Messiah.
claudespeed18 Legend

Dark Messiah bez miecza i łuku ale i tak świetnie to wygląda :)
zanonimizowany922542 Pretorianin
Zapowiada się dość ciekawie. Poczekamy zobaczymy co z tego wyjdzie.
zanonimizowany859798 Centurion
Jako psychofan gry Dark Messiah (10/10) zawsze marzyłem o kontynuacji, więc dobre info. Jednak nastawiony jestem sceptycznie (brak walki wręcz) mimo wszystko wygląda całkiem nieźle. A sceptycznie bo wolę się miło zaskoczyć, niż niemiło rozczarować. Czekam