Legends of Dawn i słowiańscy bogowie na PC jeszcze w tym roku
Zimą na półki sklepów w Wielkiej Brytanii trafi Legends of Dawn, chorwackiego studia Dreamatix. Poza tą informacją studio udostępniło nową porcję obrazków i filmik przedstawiający rozgrywkę, które możecie obejrzeć poniżej.
Poznaliśmy oficjalną datę premiery Legends of Dawn. Dystrybutor gry, UIG Entertainment, poinformował, że zapowiadany od czterech lat action-RPG trafi do sprzedaży w trzecim kwartale tego roku. Gra powinna zainteresować miłośników wciąż mało popularnej w Polsce, rodzimej mitologii.

W grze natkniemy się na ponad 150 rodzajów bestii. Twórcy zadbali o sugestywne lokacje. Na ogromnym kontynencie przemierzać będziemy lochy, jaskinie, krypty, mauzolea i katakumby. Obszar będzie dofczytywać się na bieżąco, zatem w trakcie rozgrywki nie zobaczymy żadnego ekranu ładowania. Ciekawie sprawa wygląda ze sztuczną inteligencją. Autorzy obiecują, że zachowanie NPC-ów i potworów będzie uzależnione między innymi od pory dnia i pogody.
Postać wybierzemy spośród pięciu ras. Poza standardowymi dla gatunku ludźmi, elfami i krasnoludami będziemy mogli zagrać jako wodny Danianin i starożytny, złowrogi Rizar. Co ciekawe, tworząc uniwersum gry, chorwackie studio czerpało także z rodzimej, słowiańskiej mitologii. Bóstwami w panteonie świata Narr są zatem Perun, Weles i Swaróg.
Legends of Dawn po raz pierwszy zapowiedziano w 2008 roku. Twórcy opisują grę jako unikalną przygodę RPG w mrocznym świecie fantasy, połączoną z dynamicznym systemem questów i otwartym światem. Zwiedzając go mamy zobaczyć zachwycające otoczenie i poznać chwytającą za gardło nieliniową fabułę. Zgodnie z obietnicami twórców, rozgrywka przypadnie do gustu zarówno starym wyjadaczom, jak i graczom, którzy do tej pory stronili od RPG-ów. Czy tak będzie faktycznie, przekonamy się przed świętami.

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
LSZ Konsul

Jedynym tytulem jaki przychodzi mi w tej chwili do glowy, a co do ktorego z cala odpowiedzialnoscia mozna by uzyc okreslenia "slowianski" byl "Wiedzmin". I to tylko pierwsza czesc. W przypadku W2 bylo juz z tym znacznie gorzej. Byc moze odbiorca bardziej swiatowy. ;) Tutaj jakos tego nie wyczuwam a przyznam sie ze z checia zagralbym w cos bardziej ambitnego niz H'n'S umiejscowionego w takim wlasnie universum.
zanonimizowany695309 Pretorianin
"Gra powinna zainteresować miłośników wciąż mało popularnej w Polsce, rodzimej mitologii." Jak ma być popularna mitologia słowiańska, skoro od 966 roku na siłę nawracano ludzi na wiarę chrześcijańską? Co do samej gry, wygląda całkiem nieźle. Fajnie by było poznać jakieś liczby, np ile osób nad nią pracowało, jaki budżet itp. Po latach posuchy i graniu w TQ z braku alternatywy, nastał złoty wiek hack'n'slashy. Nieliniowość, otwart świat i system frakcji - szykuje się konkurencja dla Grim Dawn. Tyle że wyjdzie 9 miesięcy wcześniej.