Studio Riot Games podpisało umowę z BAMTech, jednym z oddziałów MLB Advanced Media, na mocy której firma nabyła prawa do transmisji rozgrywek e-sportowych w League of Legends do 2023 roku. Dzięki temu deweloper zarabiać ma przynajmniej 50 milionów dolarów rocznie.
Kamil Zwijacz
Całkiem niedawno informowaliśmy, że studio Riot Games zamierza sprzedać prawa do transmisji rozgrywek e-sportowych w League of Legends. Doniesienia te okazały się prawdziwe i deweloper popularnej gry MOBA podpisał umowę z BAMTech – jednym z oddziałów MLB Advanced Media. Nie zdradzono zbyt wielu konkretów dotyczących przedsięwzięcia, ale oprócz zapewnień o przesuwaniu granic związanych z wrażeniami płynącymi z oglądania e-sportu, dowiedzieliśmy się także, że obowiązująca do 2023 roku umowa ma przynosić Riotowi 50 milionów dolarów rocznie, czyli w ciągu 6 lat aż 300 milinów dolarów. Co ważne, jest to kwota gwarantowana, ale wszystkie zainteresowane strony liczą na więcej. Czy oznacza to, że transmisje z rozgrywek nie będą dostępne na Twitchu itd.? Nie. Przedstawiciele Riot Games potwierdzili, że właściwie nic w tym temacie nie ulegnie zmianie.
„Wierzymy w tworzenie treści swobodnie dostępnych i nie mamy w planach tego zmieniać” – stwierdził Jarred Kennedy, zajmujący się e-sportem w Riot Games.

Firma nie wyklucza jednak sprzedawania zawartości premium. Nie wiemy, o co dokładnie chodzi, na pewno nie o streaming w jakości HD, który dostępny będzie za darmo. Poza tym BAMTech zamierza zarabiać oczywiście na reklamach:
„Uważamy, że świat jest gotowy na e-sport. Sponsorzy i reklamodawcy są na to gotowi” – powiedział Bob Bowman z BAMTech.
Dodał także, że e-sportowa widownia jest świetna i poświęci dużo czasu na swoje hobby, co oczywiście jest łakomym kąskiem dla reklamodawców. Jeżeli zapewnienia twórców i nowych właścicieli praw do transmisji okażą się prawdą i rozgrywki dalej będzie można oglądać za darmo w Internecie, to chyba żaden z fanów nie będzie narzekał na podpisaną umowę. Poza tym z pewnością jest to kolejny duży krok w popularyzowaniu e-sportu, więc trzymamy kciuki za, miejmy nadzieję, świetlaną przyszłość LoL-a.
League of Legends to jeden z fenomenów branży gier wideo. Produkcja ukazała się na PC-tach w 2009 roku i od tamtej pory zdobywa coraz większe grono sympatyków. Dodatkowo jest to jeden z głównych tytułów, który wprowadził e-sport na salony. Ostatnie Mistrzostwa Świata oglądało prawie 400 milionów fanów, z czego 43 miliony przyciągnęły finały.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
1