Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2022, 10:32

autor: Adrian Werner

Kultowe Little Big Adventure powróci z nową grą w 2024 roku

Nadchodzi Twinsen's Little Big Adventure, czyli reboot kultowej serii z lat 90. ubiegłego wieku. Premiera ma nastąpić za dwa lata.

W SKRÓCIE:
  1. jeden z twórców serii Little Big Adventure założył nowe studio i pracuje nad kolejną odsłoną marki,
  2. gra nosi tytuł Twinsen's Little Big Adventure i zmierza na pecety oraz konsole,
  3. jej premiera planowana jest na 2024 rok,
  4. produkcja będzie rebootem cyklu, a nie kontynuacją.

We wrześniu ubiegłego roku działalność rozpoczęło studio 2.21. Poinformowano wówczas, że pracuje ono nad nową odsłoną cyklu Little Big Adventure. Zespół ujawnił teraz, że planuje wypuścić tę grę w 2024 roku, aby uczcić 30. urodziny marki. Reboot będzie nosić tytuł Twinsen's Little Big Adventure.

Gra trafi na PC i konsole. Zespół produkcyjny nie będzie zbyt liczny – docelowo w jego skład ma wejść dwanaście osób, co jest mniejszą liczbą niż w przypadku ekipy odpowiedzialnej za Little Big Adventure 2. Twórcy wierzą jednak, że dzięki pomysłowości oraz wykorzystaniu współczesnych technologii deweloperzy dadzą radę opracować produkcję, która zadowoli zarówno starych fanów, jak i nowych graczy.

2.21 założył Didier Chanfray, czyli współzałożyciel studia Adeline Software, a zarazem jeden z artystów odpowiedzialnych za wcześniejsze odsłony cyklu. Ogłaszając plany odnośnie nowej odsłony, twórca wytłumaczył, dlaczego dotąd nie powstała kolejna część cyklu, oraz wyjaśnił powody, stojące za decyzją o przygotowaniu rebootu marki zamiast tradycyjnego sequela.

Po ukończeniu prac nad Little Big Adventure 2 twórcy założyli studio No Cliché. Mogło one liczyć na wsparcie finansowe firmy Sega, a do zadań należało tworzenie gier na konsolę Dreamcast. Prawami do marki LBA w dalszym ciągu zarządzała firma Delphine Software, której własnością było studio Adeline Software.

Gdy Dreamcast dokonał żywota, Didier Chanfray założył własne studio Little Worlds, które działało przez dziesięć lat. Potem deweloper zapragnął wrócić do Little Big Adventure i odkupił wszystkie prawa do tej marki od Delphine Software.

W 2011 roku obie odsłony cyklu trafiły do oferty serwisu GOG.com, a wspólnie z firmą DotEmu opracowano konwersję pierwszego LBA na systemy iOS i Android. Niestety mobilne wydania nie odniosły sukcesu, wymuszając porzucenie planów związanych z konwersją LBA2 na smartfony i tablety. Wszystko wskazywało na to, że gracze nie przejawiają wystarczającego zainteresowania marką, aby był sens opracować trzecią część cyklu. Sytuację dodatkowo pogorszyło pojawienie się serii LittleBigPlanet, przez co obecnie zwrot „Little Big…” kojarzony jest z tą marką, a nie ze starszymi produkcjami Adeline Software.

Sytuacja uległa zmianie w 2021 roku, kiedy to z Chanfrayem skontaktował się będący wielkim fanem Little Big Adventure Benoît Limare, czyli przedsiębiorca specjalizujący się w inwestowaniu w firmy technologiczne. Duet postanowił uruchomić nowe studio i rozpocząć prace nad kolejną odsłoną serii.

Ambicją 2.21 jest uczynienie z LBA dużej i popularnej marki. Dlatego porzucono dawne plany opracowania Little Big Adventure 3: The Stellar Entity Genesis, gdyż ta część cyklu miała zakończyć całą serię, a twórcy chcą, aby była ona rozwijana jeszcze przez długi czas. W rezultacie postanowiono opracować reboot w postaci Twinsen's Little Big Adventure.

Twórcy zdają sobie sprawę, że porzucenie planów dotyczących trzeciej części może być rozczarowujące dla części fanów. Dlatego w zeszłym roku udostępnili kod źródłowy LBA1 i LBA2, aby najbardziej oddani miłośnicy marki mogli stworzyć własne historie w ukochanym uniwersum.

  1. Twinsen's Little Big Adventure – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej