Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 maja 2022, 19:55

Do prac nad KOTOR Remake dołącza drugie, doświadczone studio

Do prac nad KotOR Remake dołączyło doświadczone studio Saber Interactive. Ma ono wesprzeć zespół Aspyr w tworzeniu tej „fantastycznej, ogromnej gry”.

Zapowiedź remake’u Star Wars: Knights of the Old Republic ucieszyła fanów Gwiezdnych wojen na tyle, że nie byli oni szczególnie zmartwieni ani potencjalnie odległą datą premiery produkcji (wciąż nieznaną), ani tym, iż w momencie debiutu będzie ona dostępna wyłącznie na PC i PS5 (mowa więc o czasowym konsolowym tytule ekskluzywnym PlayStation). Kolejnym powodem do radości powinien być fakt, że tworzące KotOR Remake studio Aspyr otrzymało wsparcie doświadczonego zespołu Saber Interactive.

Informacja ta została ogłoszona podczas dzisiejszej prezentacji raportu finansowego grupy Embracer – firmy-matki obu deweloperów – z roku fiskalnego 2021. Jeden z członków zarządu przedsiębiorstwa, Matthew Karch, miał powiedzieć:

Studio Aspyr dołożyło wszelkich starań, aby KotOR Remake był najlepszą grą, jaką jest w stanie wyprodukować. Kiedy je przejmowaliśmy, wiedzieliśmy, że dodatkowa pomoc będzie niezbędna, a Saber Interactive ma ogromne doświadczenie w tworzeniu tego typu produkcji.

Od Wiedźmina do KotOR-a

Warto wspomnieć, że Saber Interactive pracowało niedawno przy „next-genowej” aktualizacji Wiedźmina 3, lecz zostało odsunięte od projektu. Dokończy go wewnętrzny zespół studia CD Projekt RED, a ma się ukazać w czwartym kwartale 2022 roku.

Kiedy premiera remake’u KotOR-a?

Kiedy natomiast możemy się spodziewać remake’u Star Wars: Knights of the Old Republic? Tego nie wiemy – niewykluczone jednak, że zmieni się to po Summer Game Fest 2022, na którym gra może zostać zaprezentowana (lub na pokazie Sony – o ile ten w końcu się odbędzie). Cytowany już Matthew Karch zapewnił, iż będzie ona fantastyczna i ogromna:

Jesteśmy pewni, że gra okaże się fantastyczna, ale jest to naprawdę ogromna produkcja, a takie wymagają dużo pracy i czasu, aby się udały. Tym bardziej, że jest to remake bardzo starej produkcji, którą trzeba było niejako stworzyć od zera.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej