Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2015, 16:37

autor: Bartłomiej Plewnia

Konami demonstruje fragment rozgrywki z Metal Gear Online

Trwający ponad jedenaście minut filmik przygotowany przez Konami ujawnia szczegóły dotyczące modułu Metal Gear Online najnowszej gry z serii Metal Gear Solid. Twórcy prezentują między innymi klasy postaci, personalizację awatara oraz sam sposób rozgrywki.

Metal Gear Online dla MGSV będzie dostępne 6 października.

Firma Konami przygotowała ponad 11-minutowe wideo pokazujące szczegółowo rozgrywkę Metal Gear Online - modułu Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Twórcy potwierdzili tym samym, że serwery MGO wystartują 6 października, a w internetowych potyczkach będą mogli wziąć udział wszyscy gracze konsolowi, którzy zakupili podstawową wersję gry. Posiadacze kopii pecetowej powalczą przez Internet dopiero w przyszłym roku.

Demonstracyjny filmik przedstawia tytuł w japońskiej wersji językowej na konsoli PlayStation 4, z komentarzem prowadzonym po angielsku. Dowiadujemy się, że Metal Gear Online korzysta z identycznego schematu kontroli bohatera jak The Phantom Pain, a wiele elementów uzbrojenia i technika walki są dość mocno zbliżone do tych z podstawowej wersji produkcji. Takie rozwiązanie pozwala na korzystanie z modułu online bez uczenia się jego obsługi od początku. Wideo zawiera także opis trzech dostępnych specjalizacji: Zwiadowcy, Egzekutora i Infiltratora. Zwiadowca jest klasą skuteczną na dystans i dobrze zbalansowaną. Egzekutor to z kolei klasyczny żołnierz wyposażony w ciężki sprzęt, a Infiltrator jest szpiegiem działającym w kamuflażu i w bliskich starciach. Istnieje także czwarta, unikalna klasa, do której Konami zaliczyło znanych z The Phantom Pain Snake'a i Ocelota, w których również będziemy mogli się wcielić.

Ważnym elementem Metal Gear Online, który również zaprezentowano w wideo, jest bardzo rozbudowany system personalizacji awatara. Najistotniejszy jednak jest fragment pokazujący samą rozgrywkę, a konkretnie misję Bounty Hunter, która przypomina drużynowy deathmatch z licznikiem u obu zespołów, który należy przeciwnikowi wyzerować. Ten cel osiąga się przez zabijanie oraz uprowadzanie wrogów za pomocą tak zwanego systemu Fulton, polegającego na podczepianiu do ludzi (lub obiektów) szybko pompującego się balonu.

Pierwsza, znacznie mniej szczegółowa zapowiedź obrazująca rozgrywkę Metal Gear Online, ukazała się już w grudniu zeszłego roku. Możecie obejrzeć ją poniżej.