Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2024, 13:13

Kolekcja Star Wars: Battlefront zaskakuje wagą. Gracze próbują zrozumieć, twórcy wydają pierwszą łatkę

Star Wars: Battlefront Classic Collection mierzy się z ogromnymi problemami. Na tapet wzięto m.in. dużą wagę produkcji oraz blokadę klatek na sekundę.

Źródło fot. Aspyr
i

AKTUALIZACJA

Studio Aspyr wydało pierwszą łatkę do kolekcji Star Wars: Battlefront. Wprowadza ona ok. 40 poprawek i póki co dostępna jest na PC (na konsole trafi nieco później). Z pełną listą zmian zapoznacie się w tym miejscu.

Oryginalna wiadomość (15 marca)

Wczorajsza premiera Star Wars: Battlefront Classic Collection nie przebiegła tak, jak życzyliby sobie tego twórcy. Na tę chwilę produkcja ma zaledwie 19% pozytywnych opinii w serwisie Steam, a główną tego przyczyną jest fatalny stan techniczny. Największe problemy z serwerami zostały zażegnane poprzez zwiększenie ich liczby oraz umożliwienie graczom tworzenia własnych, a twórcy wydali w tej sprawie oficjalny komunikat.

Jednak kłopoty produkcji na tym się nie kończą. Fani wzięli na celownik m.in. zbyt dużą ilość wymaganego przez grę miejsca na dysku.

Waga Star Wars: Battlefront Classic Collection

Pecetowe wydanie Battlefront Classic Collection zajmuje 62 GB, pomimo iż w oficjalnych wymaganiach sprzętowych podano 50 GB. Jeszcze gorzej jest w przypadku wersji na Steam Decka. Tam gra wymaga aż 72 GB wolnej przestrzeni. Nawet wersja na Nintendo Switch, która z uwagi na specyfikacje konsoli powinna zajmować zdecydowanie mniej miejsca, wymaga pobrania aż 26 GB danych.

Dla porównania wydane niemalże 20 lat temu dwie klasyczne odsłony Star Wars: Battlefront ważyły łącznie 7,3 GB. To ponad 8 razy mniej niż nowe wydanie.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Gracze na Steamie zwracają uwagę na brak kompresji przeskalowanych tekstur oraz cinematików. Dla przykładu plik ważący w oryginalnym wydaniu 21 MB, tutaj ma wagę aż 210 MB.

Blokada fps dla hosta serwera

Jakby tego było mało, gracze zgłaszają problem występujący w sytuacji, gdy tworzymy własny serwer. Gra w takim przypadku blokuje się na 30 fps-ach, co znacznie utrudnia czerpanie przyjemności z rozgrywki.

Rozwiązaniem może być wpisanie w konsoli komendy „/tps xxx” (gdzie xxx to wartość pożądanych fps). Społeczność jednak trafnie zwraca uwagę, że tak ważna opcja nie powinna być ustawiana w taki sposób.

Można też wspomnieć o takich drobinkach, jak źle napisany kod, wywołujący brak możliwości odbijania strzałów z blasterów przez większość Sithów i Jedi. Jeden z graczy zasugerował nawet twórcom na stronie wsparcia technicznego rozwiązanie.

Na tę chwilę studio Aspyr nie odniosło się do żadnego z dwóch wyżej wymienionych problemów.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej