Star Wars: Battlefront Classic Collection mierzy się z ogromnymi problemami. Na tapet wzięto m.in. dużą wagę produkcji oraz blokadę klatek na sekundę.
AKTUALIZACJA
Studio Aspyr wydało pierwszą łatkę do kolekcji Star Wars: Battlefront. Wprowadza ona ok. 40 poprawek i póki co dostępna jest na PC (na konsole trafi nieco później). Z pełną listą zmian zapoznacie się w tym miejscu.
Wczorajsza premiera Star Wars: Battlefront Classic Collection nie przebiegła tak, jak życzyliby sobie tego twórcy. Na tę chwilę produkcja ma zaledwie 19% pozytywnych opinii w serwisie Steam, a główną tego przyczyną jest fatalny stan techniczny. Największe problemy z serwerami zostały zażegnane poprzez zwiększenie ich liczby oraz umożliwienie graczom tworzenia własnych, a twórcy wydali w tej sprawie oficjalny komunikat.
Jednak kłopoty produkcji na tym się nie kończą. Fani wzięli na celownik m.in. zbyt dużą ilość wymaganego przez grę miejsca na dysku.
Pecetowe wydanie Battlefront Classic Collection zajmuje 62 GB, pomimo iż w oficjalnych wymaganiach sprzętowych podano 50 GB. Jeszcze gorzej jest w przypadku wersji na Steam Decka. Tam gra wymaga aż 72 GB wolnej przestrzeni. Nawet wersja na Nintendo Switch, która z uwagi na specyfikacje konsoli powinna zajmować zdecydowanie mniej miejsca, wymaga pobrania aż 26 GB danych.
Dla porównania wydane niemalże 20 lat temu dwie klasyczne odsłony Star Wars: Battlefront ważyły łącznie 7,3 GB. To ponad 8 razy mniej niż nowe wydanie.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Gracze na Steamie zwracają uwagę na brak kompresji przeskalowanych tekstur oraz cinematików. Dla przykładu plik ważący w oryginalnym wydaniu 21 MB, tutaj ma wagę aż 210 MB.
Jakby tego było mało, gracze zgłaszają problem występujący w sytuacji, gdy tworzymy własny serwer. Gra w takim przypadku blokuje się na 30 fps-ach, co znacznie utrudnia czerpanie przyjemności z rozgrywki.
Rozwiązaniem może być wpisanie w konsoli komendy „/tps xxx” (gdzie xxx to wartość pożądanych fps). Społeczność jednak trafnie zwraca uwagę, że tak ważna opcja nie powinna być ustawiana w taki sposób.
Można też wspomnieć o takich drobinkach, jak źle napisany kod, wywołujący brak możliwości odbijania strzałów z blasterów przez większość Sithów i Jedi. Jeden z graczy zasugerował nawet twórcom na stronie wsparcia technicznego rozwiązanie.
Na tę chwilę studio Aspyr nie odniosło się do żadnego z dwóch wyżej wymienionych problemów.
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).