Kolekcja Star Wars: Battlefront zaskakuje wagą. Gracze próbują zrozumieć, twórcy wydają pierwszą łatkę

Star Wars: Battlefront Classic Collection mierzy się z ogromnymi problemami. Na tapet wzięto m.in. dużą wagę produkcji oraz blokadę klatek na sekundę.

Marcin Bukowski

Kolekcja Star Wars: Battlefront zaskakuje wagą. Gracze próbują zrozumieć, twórcy wydają pierwszą łatkę, źródło grafiki: Aspyr.
Kolekcja Star Wars: Battlefront zaskakuje wagą. Gracze próbują zrozumieć, twórcy wydają pierwszą łatkę Źródło: Aspyr.

AKTUALIZACJA

Studio Aspyr wydało pierwszą łatkę do kolekcji Star Wars: Battlefront. Wprowadza ona ok. 40 poprawek i póki co dostępna jest na PC (na konsole trafi nieco później). Z pełną listą zmian zapoznacie się w tym miejscu.

Oryginalna wiadomość (15 marca)

Wczorajsza premiera Star Wars: Battlefront Classic Collection nie przebiegła tak, jak życzyliby sobie tego twórcy. Na tę chwilę produkcja ma zaledwie 19% pozytywnych opinii w serwisie Steam, a główną tego przyczyną jest fatalny stan techniczny. Największe problemy z serwerami zostały zażegnane poprzez zwiększenie ich liczby oraz umożliwienie graczom tworzenia własnych, a twórcy wydali w tej sprawie oficjalny komunikat.

Jednak kłopoty produkcji na tym się nie kończą. Fani wzięli na celownik m.in. zbyt dużą ilość wymaganego przez grę miejsca na dysku.

Waga Star Wars: Battlefront Classic Collection

Pecetowe wydanie Battlefront Classic Collection zajmuje 62 GB, pomimo iż w oficjalnych wymaganiach sprzętowych podano 50 GB. Jeszcze gorzej jest w przypadku wersji na Steam Decka. Tam gra wymaga aż 72 GB wolnej przestrzeni. Nawet wersja na Nintendo Switch, która z uwagi na specyfikacje konsoli powinna zajmować zdecydowanie mniej miejsca, wymaga pobrania aż 26 GB danych.

Dla porównania wydane niemalże 20 lat temu dwie klasyczne odsłony Star Wars: Battlefront ważyły łącznie 7,3 GB. To ponad 8 razy mniej niż nowe wydanie.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Gracze na Steamie zwracają uwagę na brak kompresji przeskalowanych tekstur oraz cinematików. Dla przykładu plik ważący w oryginalnym wydaniu 21 MB, tutaj ma wagę aż 210 MB.

Blokada fps dla hosta serwera

Jakby tego było mało, gracze zgłaszają problem występujący w sytuacji, gdy tworzymy własny serwer. Gra w takim przypadku blokuje się na 30 fps-ach, co znacznie utrudnia czerpanie przyjemności z rozgrywki.

Rozwiązaniem może być wpisanie w konsoli komendy „/tps xxx” (gdzie xxx to wartość pożądanych fps). Społeczność jednak trafnie zwraca uwagę, że tak ważna opcja nie powinna być ustawiana w taki sposób.

Można też wspomnieć o takich drobinkach, jak źle napisany kod, wywołujący brak możliwości odbijania strzałów z blasterów przez większość Sithów i Jedi. Jeden z graczy zasugerował nawet twórcom na stronie wsparcia technicznego rozwiązanie.

Na tę chwilę studio Aspyr nie odniosło się do żadnego z dwóch wyżej wymienionych problemów.

Star Wars: Battlefront Classic Collection

Star Wars: Battlefront Classic Collection

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 14 marca 2024

Informacje o Grze
2.5

Gracze

2.3

Steam

5.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

8

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-03-15
16:46

Wronski Senator

Wronski

Gdziesz czytalem ze niektorzy tworcy specjalnie wgrywaja jakies pliki zapychajace gre zeby wazyla wiecej ale po ch?

Komentarz: Wronski
2024-03-15
23:23

WolfDale Legend

WolfDale

Tak z ciekawości w eshopie Nintendo sprawdziłem kolekcję i też zdziwił mnie rozmiar tej gry tym bardziej że grafika jest taka jaka była. Przecież to gra z PS2, gdzie obydwie części były wydane na jednowarstwowym DVD.

Komentarz: WolfDale
2024-03-16
13:29

barcikowy_ Junior

Flashback na Amigę zajmowało 4 dyskietki po 880 kB każda. Remake na PC który niczym się nie różni od oryginału waży 445 mb. Tekstury to jedno a gotowe biblioteki z których albo się korzysta albo i nie, ale są bo są to drugie.

Komentarz: barcikowy_
2024-03-16
18:24

Liv0099 Junior

Nie wiem jak na innych platformach ale na switchu brakuje przerywników filmowych po zakończonych misjach w kampanii

Komentarz: Liv0099
2024-03-19
13:19

Polterghost Pretorianin

Polterghost

Wrzucili AI upscaled tekstury w rozdzielczości 4k, dlatego tyle waży.

Komentarz: Polterghost

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl