Kolejki do serwerów Lost Ark - gracz sprawdził sytuację w Europie
Użytkownik Reddita sprawdził, jak wyglądają obłożenia na serwerach Lost Ark w Europie Centralnej. Z jego danych wynika, że w szczytowych momentach długości kolejek przekraczają 18 000 graczy.

Zachodnia wersja Lost Ark zadebiutowała w tym miesiącu i z miejsca stała się hitem. Na platformie Steam produkcja gromadzi podobne ilości graczy co CS:GO. Jej popularność przełożyła się na problemy z przepełnieniem serwerów – głównie tych znajdujących się w Europie Centralnej. Pewien użytkownik Reddita postanowił sprawdzić, jak duże są faktycznie te kłopoty.
Test obciążenia serwerów Lost Ark
Na subreddicie poświęconym grze Lost Ark pojawił się wykres prezentujący kolejki na serwery znajdujące się we wspomnianym regionie.
Za przeprowadzenie testu odpowiada użytkownik o pseudonimie virtd. 21 lutego logował się on ręcznie na każdy z 19 serwerów dostępnych w Europie Centralnej i spisywał długości kolejek. Czynność tę powtarzał systematycznie od 14:24 do 22:52 uniwersalnego czasu koordynowanego (UTC). Na podstawie zebranych danych stworzył wykres, który możecie zobaczyć poniżej.

Źródło: https://www.reddit.com/r/lostarkgame/comments/sylw15/eu_central_queues_for_21022022_sampled_from/
Na grafice zamieszczono jedynie serwery, na których faktycznie są kolejki. Widać na niej, że największą popularnością cieszą się Zinnervale i Kadan. W szczytowym momencie na dostęp do nich czekało ponad 18 000 osób. Oczywiście im bliżej wieczoru, tym mniejsze było natężenie ruchu.
W czasie testu na pięciu serwerach nie zostały zaobserwowane kolejki. Były to:
- Inanna,
- Thaemine,
- Antares,
- Brelshaza,
- Nineveh.
Oczywiście należy tutaj brać poprawkę na fakt, że dane były zbierane w ciągu jednego dnia. Nie da się więc traktować ich jako ostatecznego wyznacznika obciążenia serwerów. Rozłożenie ruchu mogło bowiem wyglądać inaczej na przestrzeni kolejnych dób.
Obciążenie serwerów według Smilegate
Twórcy Lost Ark udostępniają informacje na temat stanu serwerów. Nie zawierają one dokładnych danych dotyczących długości kolejek. Zamiast tego możemy się z nich dowiedzieć, gdzie obecnie są kłopoty z przepełnieniem.
W chwili pasania tej wiadomości trzy serwery miały problemy z dużym ruchem. Były to:
- Slen,
- Wei,
- Sirius.
Kolejnych osiem serwerów było natomiast całkowicie zapełnionych. Dołączenie do nich może więc wiązać się z oczekiwaniem. Z całym zestawieniem stanu poszczególnych światów możecie zapoznać się na poniższej grafice.
Jak widać, serwery, które obecnie cieszą się największą popularnością wśród graczy, pokrywają się z danymi przedstawionymi na wykresie redditowicza.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gry MMO
- MMORPG
- action RPG
- serwery
- Amazon Game Studios
- hack'n'slash
- Smilegate
- PC
Komentarze czytelników
patryk83 Chorąży
Kolejki to jakaś tragedia. Zdalnie odpalam w pracy koło 14tej żeby po 16tej było zalogowane chociaż i tak nie mam za bardzo casu do grania tak do 20tej ale ja się później zacznę logować to mogę już się nie zalogować bo spać też kiedyś trzeba.
Najgorsze jest to, że nie ma opcji żeby to się zmieniło chyba, że ludzie przeniosą się na inny rejon ale nikomu włącznie ze mną nie chce się tracić postaci i robić wszystko od nowa.
Drackula Legend

Na shardzie Central Europe, wczoraj nie mialem kolejki, przedwczoraj mialem kolejke 1 osoby. Logowanie okolo 7 pm polskiego czasu.
Kasiencja Chorąży

Po trzecim staniu w kolejce w ciągu 3-ech dni gra wyleciała z dysku. Tak wielkiego gracza jak Amazon stać na to by takie rzeczy nie miały miejsca, ale excel ważniejszy. Każdemu proponuję postąpić podobnie, mało to wspaniałych gier?
Sir klesk Legend

Wychodzi na to, ze wybralem dobry serwer bo na Mokoko juz praktycznie nie ma kolejek. Max co widzialem w weekend to cos okolo 1200 osob, a tak w trakcie tygodnia nie mialem problemu zeby sie wbic na serwer.