Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 sierpnia 2021, 12:01

autor: GRG

Kinguin usuwa fałszywe preordery Frostpunk 2 i wydaje oświadczenie

Kinguin ostatecznie usunął możliwość składania preorderów na klucze gry Frostpunk 2 po zdecydowanej interwencji 11 bit studios.

Dwa tygodnie temu fani strategiczno-survivalowych klimatów mieli okazję obejrzeć pierwszy zwiastun Frostpunk 2. Niestety polskie 11 bit studios nadal nie podało daty premiery i ceny, co wskazuje na wczesną fazę produkcji. Nie przeszkodziło to jednak firmie Kinguin, czołowemu reselerowi kluczy, umieścić tytułu na liście preorderów. Spowodowało to zdecydowaną reakcję twórców gry, którzy zaapelowali do społeczności o powstrzymanie się z zakupem.

Nie znamy jeszcze ceny naszej gry, nie mamy żadnych kluczy. Jakiś SCAMMER sprzedaje Frostpunk 2 w preorderze poprzez kolejnego oszusta Kinguin?!

11 bit studios zarzuciło resellerowi sprzedaż nieistniejącej jeszcze gry oraz wprowadzanie klientów w błąd przez zamieszczenie nieprawdziwych informacji dotyczących ceny i klasyfikacji wiekowej. Jak widać na zamieszczonym screenie, preordery były dostępne w sklepie G2Play (należącym do Kinguin) w cenie 145,89 zł i z błędnie podaną klasyfikacją wiekową (18+), która na ten moment po prostu jeszcze nie została ustalona. Przypomnijmy, że pierwsza część Frostpunka posiada klasyfikację PEGI 16+.

W odpowiedzi Kinguin wstępnie usunął preorder, ale pojawił się on ponownie z inną treścią. Wczoraj jednak platforma opublikowała oświadczenie o zmianie swojej polityki dotyczącej preorderów, nie odnosząc się bezpośrednio do sprawy. Ostatecznie usunięto stronę z preorderem Frostpunk 2 ze sklepu.

Jak widać, wokół sytuacji zrobił się poważny szum, ale 11 bit studios postawiło na swoim bez konieczności podejmowania jakichkolwiek działań prawnych. Byłyby one bardzo utrudnione ze względu na fakt, że firma, do której należy Kinguin, zarejestrowana jest w Hongkongu. Czy to definitywny koniec tej sprawy? Zobaczymy. Do momentu usunięcia preorderów przez Kinguin, klucze pojawiały się i znikały na kilku innych platformach. Czy osoby, które złożyły zamówienia otrzymały zwrot pieniędzy? Tego nie wiemy i lepiej o tym pamiętać, decydując się na podobny zakup.