Studio Warhorse podsumowało pierwszy rok Kingdom Come: Deliverance na rynku. Omówiono m.in. wyniki sprzedaży zarówno podstawowej wersji gry, jak i dodatków DLC, podzielono się też infografiką z ciekawymi statystykami.

Wczoraj pierwsze urodziny obchodziła gra Kingdom Come: Deliverance, czyli RPG autorstwa czeskiego studia Warhorse. Z tej okazji twórcy przygotowali ciekawe podsumowanie dotychczasowych osiągnięć swojego dzieła.
W ciągu roku, jaki minął od premiery, sprzedano dwa miliony egzemplarzy Kingdom Come: Deliverance. Tytuł najbardziej spodobał się graczom pecetowym, gdyż na wersję PC przypadła ponad połowa ogólnej sprzedaży. Zgadza się to z szacunkami płatnej wersji serwisu SteamSpy, według których edycja komputerowa na Steamie została zakupiona przez 1,34 mln graczy. Z kolei dodatki DLC znalazły łącznie pół miliona nabywców na wszystkich platformach sprzętowych.
Zorganizowane przez deweloperów streamy obejrzano ponad 13 mln razy. W grze możemy znaleźć 2200 stron tekstu, zawierającego łącznie 4,1 mln liter, oraz usłyszeć 45 tysięcy linii dialogowych, nagranych przez 50 aktorów. Ponadto autorzy pokazali Kingdom Come: Deliverance na 40 imprezach branżowych.

Przypomnijmy, że Kingdom Come: Deliverance ukazało się 13 lutego ubiegłego roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra została przyjęta dosyć ciepło przez media branżowe - wydanie pecetowe posiada średnią ocen na poziomie 76% według serwisu Metacritic. Z tym konsensusem zgodził się nasz redaktor, który wystawił produkcji notę 7.5/10. Ponadto żadna inna premiera nie wywołała w zeszłym roku tak dużego zainteresowania naszych czytelników.
Warto na koniec wspomnieć, że odpowiedzialne za Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse zostało wykupione przez firmę THQ Nordic.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
36

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.