Kingdom Come Deliverance po roku - sprzedano 2 mln egzemplarzy gry
Studio Warhorse podsumowało pierwszy rok Kingdom Come: Deliverance na rynku. Omówiono m.in. wyniki sprzedaży zarówno podstawowej wersji gry, jak i dodatków DLC, podzielono się też infografiką z ciekawymi statystykami.

- Deweloper gry: Warhorse Studios
- Wydawca: Deep Silver
- Gatunek: RPG
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 13 lutego 2018 r.
Wczoraj pierwsze urodziny obchodziła gra Kingdom Come: Deliverance, czyli RPG autorstwa czeskiego studia Warhorse. Z tej okazji twórcy przygotowali ciekawe podsumowanie dotychczasowych osiągnięć swojego dzieła.
W ciągu roku, jaki minął od premiery, sprzedano dwa miliony egzemplarzy Kingdom Come: Deliverance. Tytuł najbardziej spodobał się graczom pecetowym, gdyż na wersję PC przypadła ponad połowa ogólnej sprzedaży. Zgadza się to z szacunkami płatnej wersji serwisu SteamSpy, według których edycja komputerowa na Steamie została zakupiona przez 1,34 mln graczy. Z kolei dodatki DLC znalazły łącznie pół miliona nabywców na wszystkich platformach sprzętowych.
Zorganizowane przez deweloperów streamy obejrzano ponad 13 mln razy. W grze możemy znaleźć 2200 stron tekstu, zawierającego łącznie 4,1 mln liter, oraz usłyszeć 45 tysięcy linii dialogowych, nagranych przez 50 aktorów. Ponadto autorzy pokazali Kingdom Come: Deliverance na 40 imprezach branżowych.

Przypomnijmy, że Kingdom Come: Deliverance ukazało się 13 lutego ubiegłego roku na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra została przyjęta dosyć ciepło przez media branżowe - wydanie pecetowe posiada średnią ocen na poziomie 76% według serwisu Metacritic. Z tym konsensusem zgodził się nasz redaktor, który wystawił produkcji notę 7.5/10. Ponadto żadna inna premiera nie wywołała w zeszłym roku tak dużego zainteresowania naszych czytelników.
Warto na koniec wspomnieć, że odpowiedzialne za Kingdom Come: Deliverance studio Warhorse zostało wykupione przez firmę THQ Nordic.
- Oficjalna strona gry
- Recenzja gry Kingdom Come: Deliverance - między Gothikiem a Wiedźminem
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
pajratu Legionista
Nie wiem czy 2 mln kopi to dużo . Mam nadzieje że wystarczająco żeby gra sie zwróciła i zmotywowała do pracy nad 2.
Naprawdę twórcy włożyli w nią ogrom pracy i nie bali się zastosować odważnych rozwiązań.
Gra ma może za wysoki próg wejścia bo z początku wszystko jest trudne. Ale jak dla mnie gra roku 2018
domino310 Generał

Bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę niestandardowe rozwiązania oraz problemy natury technicznej, mam nadzieję na wyciągnięcie wniosków oraz dopracowanie kolejnej części, na którą gorąco liczę.
Rychloowczas Legionista
I bardzo dobrze, gra jest świetna, trochę przypomina TESa (bo wiadomo widok z 1 osoby), czekam na kolejną część.
rafq4 Generał

Z mojego portfela też zarobią, ale szczerze to nie wiem kiedy. Póki co za dużo gier do ogrania, a czasu tak niewiele ._.
zanonimizowany768165 Legend
2mln w dzisiejszych czasach? Uuu, leciałby toporek, akcjonariusze by się wściekli a fanboje ludzie na forach by zrzędzili.
Czyli nic nowego.
A tak poważnie - to największy powiew świeżości od lat.
I to pomimo narzekania na bugi, bo jaka gra ich nie ma na premierę?
Do tego bonus w postaci autora zaginającego poprawpolitycznyną ciemnotę na forach i tłiterze, miód dla oczu w tym zwariowanym świecie gdzie trudno o normalność i poprawność historyczną...
edit
cholera, znowu tej idiota kaczmarek odkopuje stare wątki -.-