Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 lutego 2015, 10:35

autor: Adrian Werner

King of Thieves – premiera nowej gry twórców Cut the Rope

Na App Store zadebiutowała gra King of Thieves, czyli hybryda platformówki i strategii typu tower defence, będącej nową marką znanego z serii Cut the Rope studia Zeptolab. Premiera na Androidzie za niespełna miesiąc.

Pod koniec stycznia informowaliśmy o ujawnieniu gry King of Thieves, czyli nowego projektu znanego z serii Cut the Rope studia Zeptolab. Na premierę nie musieliśmy czekać długo, bo produkcja właśnie trafiła na iOS, a za niecały miesiąc zawita także na Androida. Tytuł korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

W King of Thieves wcielamy się w tytułowego Króla Złodziei. Nasz bohater robi to, co umie najlepiej, czyli okrada dobrze strzeżone skarbce. Zrealizowane jest to w formie dwuwymiarowej platformówki, gdzie przemierzamy pełne pułapek i strażników poziomy, gromadząc po drodze złoto i kamienie szlachetne.

Twórcy przygotowali osiemdziesiąt pomysłowych poziomów, które pozwalają na dobre opanowanie podstawowych zasad rozgrywki. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak dopiero w trybie sieciowym. Okradamy w nim skarbce zaprojektowane przez innych graczy i kryjące skarby zgromadzone przez nich podczas własnych misji. My również musimy przygotować osobisty poziom. Ten aspekt zabawy przypomina strategie typu tower defense, wymagając ustawienia elementów otoczenia, pułapek i przeciwników w sposób, który uchroni nasze zdobycze przed innymi użytkownikami.

Autorzy przygotowali sieciowe rankingi, w ramach których gracze mogą ze sobą rywalizować o tytuł Króla Złodziei. Ponadto możliwe jest łączenie się w gildie i prowadzenie za ich pomocą wojen z innymi organizacjami.

Wszystko to w sumie składa się na pomysłową produkcję, która jednocześnie posiada typową dla Zeptolab wysoką jakość wykonania. Grafika cieszy oko płynną animacją i zabawnymi projektami postaci, a sterowaniu za pomocą ekranu dotykowego nie można niczego zarzucić. Oczywiście, o sukcesie lub porażce King of Thieves ostatecznie zadecydują sami gracze, gdyż długowieczność grze może zapewnić tylko stały dopływ dopracowanych skarbców.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej