Minecraft w 2024 roku otrzyma ogromną aktualizację 1.21. Choć nadal nie znamy dokładnej daty premiery, to już teraz wiadomo, że patch wprowadzi do gry wiele zmian i nowości. Poniżej prezentujemy listę tego, co już zdradzili deweloperzy.
W 2024 roku Minecraft będzie obchodzić swoje 13. urodziny i liczba ta dla graczy na pewno nie będzie pechowa. Wszystko za sprawą zapowiedzianej na tegorocznym Minecraft Live aktualizacji 1.21 do wersji Java Minecrafta. Twórcy wówczas zaznaczyli, że nadchodząca wersja ma skupiać się przede wszystkim na „walce, przygodach i majsterkowaniu”.
Zdecydowanie największą nowością dla wszystkich fanów automatyzacji oraz tworzenia skomplikowanych systemów w klockowym świecie będzie Crafter.

Nowy blok do craftowania działa jak automatyczny Crafting Table. Na jednej ze ścianek układamy materiały w odpowiedni sposób, a następnie aktywujemy Craftera przyciskiem lub systemem złożonym z redstone’a. W efekcie, blok wyrzuci z siebie złożony przedmiot, który następnie możemy podnieść zwyczajnie przez niego przechodząc.
Pozwala to na błyskawiczne wykonywanie wielu identycznych przepisów i utworzenie systemu umożliwiającego otrzymanie przedmiotu „na życzenie”. Oczywiście cały proces można jeszcze bardziej zautomatyzować poprzez odpowiednie dostarczanie materiałów Crafterowi, a także usprawnienie ich zbierania.
Obok Craftera, deweloperzy postanowili urozmaicić graczom rozgrywkę poprzez wprowadzenie zupełnie nowych, podziemnych lokacji. Mowa o komnatach wyzwań, których centralnym punktem będzie tzw. Trial Spawner.
Nowy spawner w przeciwieństwie do podstawowego, będzie wypuszczać z siebie tylko określony rodzaj i liczbę mobów. Ilość przeciwników będzie jednak dopasowana do z góry ustalonej skali wyzwania. Poziom trudności będzie rosnąć wprost proporcjonalnie do liczby graczy biorących udział w walce. Należy pamiętać, że poziom ten nie spada aż do resetu spawnera (trwającego 30 minut od ukończenia wyzwania), więc opuszczenie komnaty wcale go nie zmniejszy.
Po udanym pokonaniu przeciwników, ze spawnera wypadną nagrody proporcjonalne do ukończonego przez nas poziomu wyzwania. Dodatkowo, możemy otrzymać specjalny klucz o nazwie Trial Key, jednak póki co twórcy nie powiedzieli do czego będzie on mógł być wykorzystany.

Oprócz samych wyzwań, komnata dostarczy nam nowy rodzaj miedzianych bloków – Chiseled Cooper. Dodatkowo aktualizacja ma wprowadzić wcześniej niespotykane zastosowanie dla miedzianych bloków w postaci kratek, świecących klocków, drzwi i zapadni. Tym samym, ci którym marzy się wykonanie profesjonalnych podziemi w swojej bazie, zyskają potężną bazę wielu ciekawych elementów.
Chociaż w komnatach wyzwań nie zabraknie znanych nam mobów walczących zarówno na krótkim jak i dalekim dystansie, to gracze będą mieli również szansę na spotkanie zupełnie nowego przeciwnika. Wraz z aktualizacją 1.21 do gry zostanie dodany Breeze.
Powietrzny stwór będzie stanowić nie lada wyzwanie, gdyż porusza się bardzo szybko i chaotycznie. Breeze dodatkowo przemieszczając się będzie mieć wpływ na znajdujące się dookoła dźwignie, przyciski i świeczniki.
Mob podczas walki nie tylko porusza się poziomo, ale także skacze na ogromne wysokości i strzela w gracza podmuchami wiatru, które wybuchają podobnie jak TNT, jednak nie niszczą otoczenia i mogą zostać odbite.
Nowości jest dużo i choć twórcy część z nich już pokazali, to na pewno wymagają one jeszcze mnóstwa pracy, by wszystko funkcjonowało jak należy. Tym samym sama aktualizacja 1.21 wciąż nie ma potwierdzonej daty premiery.
Prawdopodobnie trafi ona do gry w połowie 2024 roku. Poprzednia aktualizacja 1.20 zadebiutowała w lipcu tego roku, więc tym samym możemy podejrzewać, że jej następczyni zadebiutuje w podobnym okresie.
1

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.