Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2017, 12:28

Karząca ręka graczy spadła na Star Wars: Battlefront 2? Top 10 UK (12 - 18 listopadowa)

Gra Call of Duty: WWII pozostaje liderem sprzedaży gier pudełkowych w Wielkiej Brytanii. Oczekiwane Star Wars: Battlefront 2 spotkało się z miażdżącą reakcją społeczności fanów.

W tym notowaniu miał zmienić się lider listy najchętniej kupowanych gier pudełkowych w Wielkiej Brytanii. Miał, ale zła fama jaka narosła w ciągu ostatnich tygodni wokół Star Wars: Battlefront 2, związana z ogólnie pojętą monetyzacją tytułu sprawiła, że duża część graczy odwróciła się od Electronic Arts. Wyniki sprzedaży mówią zresztą same za siebie.

Karząca ręka graczy spadła na Star Wars: Battlefront 2? Top 10 UK (12 - 18 listopadowa) - ilustracja #1

Druga część Battlefronta w pierwszym tygodniu sprzedaży znalazła aż o 61% mniej klientów niż wydany przed dwoma laty poprzednik. Co ciekawe, od naszego dzisiejszego bohatera znacznie lepiej poradził sobie także zeszłoroczny Battlefield 1, który w analogicznym okresie znalazł o ponad 50% więcej nabywców. Wydaje się, że ta sytuacja dość jednoznacznie wskazuje na skuteczność solidarnego głosu społeczności graczy, niezadowolonych z modelu biznesowego wydawniczego giganta.

Porównując jednak ze sobą te wyniki trzeba wziąć także pod uwagę stale rosnący trend kupowania gier na platformach cyfrowych, co może przekładać się na zafałszowanie powyższego obrazu. Pewnikiem natomiast jest to, że najwięcej, bo 55% sprzedanych egzemplarzy zakupili posiadacze PlayStation 4, 44% użytkownicy Xboksów One, a zaledwie 1% całości stanowili pecetowcy. Co ciekawe, pod względem finansowym gwiezdnowojenna strzelanka poradziła sobie wyśmienicie, i pomimo upłynnienia mniejszej liczby egzemplarzy niż znajdujące się na pierwszym miejscu Call of Duty: WWII, to właśnie ona może pochwalić się największym przychodem.

Miniony tydzień to także premiera odświeżonych Pokemonów. Gry Ultra Sun i Ultra Moon na konsolę Nintendo 3DS sprzedały się jednak zaskakująco słabo (-74%) w porównaniu do ubiegłorocznych odsłon. Być może japońska firma nie potrafiła odpowiednio zmotywować fanów do „przejścia” na udoskonalone wersje Sun i Moon, choć jak zwykle w takich przypadkach, nie należy zapominać o dystrybucji cyfrowej.

W pierwszej dziesiątce mamy jeszcze trzy nowości. Na pozycji siódmej zadebiutowało konsolowe wydanie The Sims 4 - tu należałoby się zastanowić jak wygląda sprawa z mikropłatnościami (w końcu to Electronic Arts). Na razie w internecie nic na ten temat nie słychać. Oczko niżej należy do L.A. Noire. Detektywistyczna przygodówka doczekała się wznowienia i licznych udoskonaleń, a co nie mniej ważne, także wersji na Nintendo Switch, choć największą część klientów stanowili właściciele PlayStation 4, bo 51%. Mniej nabywców tytuł zdobył w edycjach na Xboksa One (28%) i wspomnianego Switcha (20%). Listę zamyka LEGO Marvel Super Heroes 2.

Poza pierwszą dziesiątką zadebiutowało jeszcze tylko The Elder Scrolls: Skyrim VR, które pochód przez czytniki konsol rozpoczęło od miejsca dziewiętnastego.

1.

Call of Duty: WWII

2.

Star Wars: Battlefront II

3.

FIFA 18

4.

Pokemon Ultra Sun

5.

Pokemon Ultra Moon

6.

Assassin’s Creed Origins

7.

The Sims 4

8.

L.A. Noire Remastered

9.

Super Mario Odyssey

10.

LEGO Marvel Super Heroes 2

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.