Sztuczna inteligencja nie zawsze się sprawdza. McDonald's zdecydowało się zakończyć testy systemu zbierania zamówień.
Nowe technologie pojawiają się praktycznie w każdej sferze życia. Nie dziwi więc, że tacy giganci jak McDonald's również próbowali wprowadzać przełomowe rozwiązania. Niestety uruchomiony przez nich system przyjmowania zamówień wspierany przez sztuczną inteligencję nie zdał egzaminu. Dlatego też podjęto decyzję o zakończeniu testów tej funkcji.
Cały projekt wystartował w 2021 roku. McDonald's we współpracy z IBM w ponad 100 lokalach wprowadził funkcję wspieraną przez AI.
AI nie jest jeszcze technologią idealną. Pokazuje to dobitnie nie tylko sytuacja z McDonald's. Wystarczy sobie przypomnieć, że zaledwie kilka tygodni temu Google wystartowało z testami generowania odpowiedzi na zapytania przy pomocy sztucznej inteligencji. Osoby mające dostęp do tej opcji zgłaszały wiele niedorzecznych informacji, które otrzymały od chatbota. Przykładowo mogliśmy się wtedy dowiedzieć, że zalecane jest spożywanie przynajmniej jednego kamienia dziennie.
0

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.