Organizatorzy targów gamescom pochwalili się, że tegoroczną edycję odwiedziło ponad ćwierć miliona gości. Poinformowali również o rozdaniu nagród dla gier obecnych na imprezie; największym wygranym zostało Lies of P.
Ogłoszono laureatów nagród tegorocznej edycji targów. Wśród nich znalazły się gry z Polski w postaci Inkulinati (najlepszy tytuł indie i najbardziej oryginalna pozycja) oraz The Last Case of Benedict Fox (najbardziej wyczekiwana produkcja na konsole Xbox).
Wczoraj dobiegł końca gamescom 2022. Pod względem zapowiedzianych nowości nie spełnił on wszystkich pokładanych w nim nadziei, ale nie przeszkodziło to targom w uzyskaniu imponujących wyników.
Widać wyraźnie, że wielu ludzi było spragnionych targowej atmosfery. Wynikom tegorocznej edycji daleko było jednak do tych z czasów świetności. Tylko pierwsza edycja gamescomu, zorganizowana w 2009 roku, przyciągnęła mniej gości niż tegoroczna. Trzy lata temu, w ostatnich targach przed pandemią, hale w Kolonii odwiedziło 373 tys. osób.
Mimo to tegoroczne wyniki i tak powinny zadowolić organizatorów, gdyż sytuacja pandemiczna wciąż jeszcze się nie unormowała, a liczba gości pokazuje, że kolejne edycje imprezy mają nadal sens.
Warto wspomnieć, że zapowiedziano już następną edycję targów gamescom. Odbędzie się ona w dniach 23-27 sierpnia 2023 r. Dzień wcześniej zorganizowana zostanie kolejna prezentacja Opening Night Live.
Spragnieni nowych materiałów i zapowiedzi gracze nie będą jednak musieli czekać do przyszłego roku na takie atrakcje. Wiele wskazuje na to, że 8 wrześnie odbędzie się pokaz PlayStation Showcase, a na 10 września zapowiedziana jest prezentacja Ubisoft Forward. Z kolei 8 grudnia obejrzymy kolejną edycję The Game Awards.
Zainteresowanym rozważaniami o przyszłości targów polecamy nasz podcast.
W jego premierowym odcinku nasi redaktorzy – Michał Mańka, Krystian Smoszna oraz Adam Zechenter – dyskutują o obecnej sytuacji tego typu imprez, omawiając tegoroczny gamescom, jak również ostatnie kłopoty E3.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
12

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.