Jeśli nie ogarniasz AI, to przegrałeś - mówi Gabe Newell. I nie chodzi tylko o gry

Gabe Newell uważa, że sztuczna inteligencja będzie odgrywać dużą rolę w kinematografii. Wprowadzenie AI ma być znacznie większą rewolucją, niż CGI.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Jeśli nie ogarniasz AI, to przegrałeś - mówi Gabe Newell. I nie chodzi tylko o gry, źródło grafiki: Newshub, YouTube.
Jeśli nie ogarniasz AI, to przegrałeś - mówi Gabe Newell. I nie chodzi tylko o gry Źródło: Newshub, YouTube.

Game Newell jest postacią znaną niemal każdemu graczowi pecetowemu. Wszak to on stoi za firmą Valve, kultową serią Half-Life, a więc także sklepem Steam. W przerwach pomiędzy pracą i skupianiem się na swoich jachtach porusza on temat sztucznej inteligencji. Także w kontekście filmowym – jego najnowsze wypowiedzi podkreślają ważność roli, jaką AI ma odegrać w kinematografii.

Jeśli jesteś filmowcem i nie rozumiesz, jak korzystać ze sztucznej inteligencji, w niedalekiej przyszłości będziesz miał poważne problemy.

Gabe Newell w wywiadzie dla Zalkara Salieva.

Sztuczna inteligencja tworzy efekty filmowe

Według Gabe’a technologia ta ma być znacznie większym wydarzeniem w studiach filmowych niż wprowadzenie CGI (Computer Graphics Interface), nawet „dziesięciokrotnie”. Używa przy tym dość barwnego i oryginalnego nawiązania do „19-latka w sypialni” – reżyserzy powinni używać AI tak, jak wspomniany jegomość. Co dokładnie Gabe Newell ma na myśli, nie wiem, aczkolwiek się domyślam. Lepiej szczegółowo tego wątku nie drążyć.

Szef Valve potwierdza, że używa sztucznej inteligencji. Choć raczej nie w celu, który będziemy mogli obejrzeć w kinach. Co innego inny gigant, Amazon – inwestuje on w platformę Showrunner, która ma być swego rodzaj „twórczą” telewizją. AI w tym przypadku służy widzom w „kręceniu” własnych, alternatywnych zakończeń seriali, lub nawet całych odcinków.

Sztuczna inteligencja jest więc w obszarze zainteresowania przemysłu filmowego, ale niekoniecznie w takiej formie, jakiej możemy się spodziewać. Duże kontrowersje prawne istnieją wokół tej technologii, poza tym efekty pracy ciągle są dość nieprzewidywalne i niekonsekwentne. Wielu widzów nadal sceptycznie podchodzi do komputerowych efektów (szczególnie, jeśli występują w nadmiarze), choć pokusa wykorzystania AI przez reżyserów może być silna.

Podobało się?

2

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl