Pewien towarzysz mógłby być o wiele ciekawszą postacią, gdyby Larian Studios poświęciło mu nieco więcej uwagi.
UWAGA: PONIŻSZY TEKST ZAWIERA SPOILERY Z GRY BALDUR’S GATE 3
Baldur’s Gate 3 oferuje do wyboru aż dziesięciu towarzyszy, przy czym każdy z nich posiada unikatową historię oraz osobowość. W tym wszystkim okazuje się jednak, że nie każdy bohater otrzymuje taką samą ilość „czasu ekranowego”. Tyczy się to głównie postaci pokroju Halsina, którego można zrekrutować dużo później, ale także jednego członka oryginalnej szóstki: Wylla.
Wyll jest czarownikiem napotykanym w Gaju Druidów podczas pierwszego aktu, który przeszedł sporą metamorfozę w porównaniu z wczesną wersją BG3. Deweloperzy Larian Studios nie byli usatysfakcjonowani początkowo zaplanowaną historią ludzkiego towarzysza, w związku z czym została ona spisana na nowo – niekoniecznie ku zadowoleniu graczy.
Użytkownik blue_suede_shoe z Reddita zwraca uwagę na fakt, że Wyll został potraktowany gorzej w stosunku do pozostałej piątki oryginalnych towarzyszy – szczególnie w porównaniu z Astarionem, czyli obiektywnym ulubieńcem graczy. Zawartość czarownika okazuje się być mocno okrojona, zwłaszcza w kompletnym wydaniu BG3.

Główny argument tej dyskusji stanowią liczby. Po podsumowaniu czasu trwania wszystkich kwestii dialogowych szóstki towarzyszy wychodzi na to, że Wyll zabiera głos w grze przez nieco ponad 8 godzin. Dla porównania, drugi najniższy wynik – czyli Karlach – wynosi 10 godzin, a Astarionowi i Posępnemu Sercu zaś starczy dialogów na 12 godzin.
Dodatkowo Wyll posiada zaledwie pięć unikatowych scen, przy czym jego romans jako jedyny nie zawiera sceny zbliżenia. Z innych wad, autor wpisu wymienia między innymi brak rozwoju osobowości u maga, wątek towarzysza dotyczący bardziej Cesarza niż jego samego oraz konieczność zabicia Karlach dla szczęśliwego zakończenia romansu.
Komentujący gracze wydają się być równie zawiedzeni tym, jak pokierowano postacią Wylla. Zmiany wprowadzone przez Larian Studios doprowadziły do usunięcia poszczególnych scen przedstawiających niechęć czarownika do goblinów oraz jego poczucie humoru, co w efekcie pozbawiło go „najciekawszych” cech charakteru.
Co więcej, część krytyki graczy wynika z faktu, że Wyll nie dokonuje wyborów niezależnych od gracza.
Każdemu towarzyszowi pozwalam na wybranie własnej ścieżki, nawet jeśli się z nią nie zgadzam. W przypadku Wylla oczekiwałem, że powie mi czego chce albo że spróbuje okłamać siebie oraz gracza. Tymczasem czułem zawód widząc jak nie podejmuje żadnej decyzji w ważnym punkcie swojego życia.
- IndigoInsane
Jak to stwierdził mój przyjaciel, „ten typ jest tu tylko po to, żeby cierpieć”. Coraz bardziej się z nim zgadzam.
- bmrttz
Uniwersalna opinia pozostaje jedna: Wyll nie jest nudną ani złą postacią. Po prostu nie poświęcono mu zbyt dużo uwagi fabularnie, co w połączeniu z całkowitymi zmianami deweloperów przyniosło niezbyt interesujące rezultaty.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.