„Jak moja mama po trzech shotach”. Tryb autodrive w Cyberpunku 2077 ma na razie nieco problemów i lepiej na niego uważać

Cyberpunk 2077 przedstawia dystopijną wizję cyfrowej przyszłości, ale jednego jej elementu do tej pory w nim brakowało – automatycznych samochodów, ze wszystkimi ich jasnymi i ciemnymi stronami.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

„Jak moja mama po trzech shotach”. Tryb autodrive w Cyberpunku 2077 ma na razie nieco problemów i lepiej na niego uważać, źródło grafiki: CD Projekt RED.
„Jak moja mama po trzech shotach”. Tryb autodrive w Cyberpunku 2077 ma na razie nieco problemów i lepiej na niego uważać Źródło: CD Projekt RED.

Nie trzeba interesować się motoryzacją, by wiedzieć, że samochody z automatycznymi funkcjami są coraz powszechniejsze. Wynikają z tego najróżniejsze konsekwencje (również związane z bezpieczeństwem), z powodu których niektórzy najprawdopodobniej nigdy nie zostaną ich fanami. Faktem jest jednak, że są już stałym elementem naszego krajobrazu i jednym z jego najbardziej cyberpunkowych elementów.

Samochody automatyczne zaliczają się bowiem do grona najbardziej charakterystycznych symboli tej dystopijnej konwencji, dlatego też brak autopilota w Cyberpunku 2077 był nieodżałowany (głównie jednak ze względów praktycznych - kontrola pojazdu w grze do łatwych nie należy). Teraz, kiedy do gry wreszcie zawitała łatka 2.3 wprowadzająca między innymi tryb AutoDrive, jasne stało się, że Night City wreszcie dogoniło współczesność.

Chaos na ulicach

Tryb ten bardziej bowiem przypomina swój współczesny odpowiednik, niż futurystycznego autopilota, któremu w pełni można zaufać. A oto próbka jego możliwości: w trakcie krótkiej jazdy samochodowi udało się prawie potrącić policjanta, przejechać po niemal wszystkich możliwych przeszkodach i zepsuć ręczne sterowanie pojazdem na minutę.

Inni gracze narzekają na dziwną mechanikę hamowania (w szczególności na zakrętach) i żartują, że zachowanie autopilota aż za bardzo przypomina prawdziwe systemy automatycznej jazdy - do tego stopnia, że Cyberpunk pozwala im poczuć, jak to jest jeździć Teslą… bez kupowania Tesli:

A niech to. Chcieliśmy AutoDrive’a jak u Delamaina, a dostaliśmy tego z Tesli.

- divuthen

Nawet w 2077 roku AI wciąż jest do kitu i chyba tysiące lat dzielą ją od tego, żeby mogła po prostu dobrze poprowadzić cholerny samochód!

- aethermath87

Cóż, miejmy nadzieję, że z czasem funkcja zostanie dopracowana, a gracze będą się mogli nacieszyć wygodami bezpiecznej, automatycznej jazdy. I że złośliwi netrunnerzy nieprędko się dowiedzą o tym nowym udogodnieniu, inaczej NetWatch będzie miało pełne ręce roboty.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 10 grudnia 2020

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

8.6

Steam

7.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl