Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 25 marca 2014, 20:26

Intel Extreme Masters Katowice – ponad 70 tys. osób odwiedziło Spodek [infografika]

Katowicki finał Intel Extreme Masters okazał się wielkim sukcesem, czego dowodem, że Spodek odwiedziło łącznie ponad 70 tys. fanów esportu. Na popularność imprezy wpłynął pewnie fakt, że polski zespół wygrał turniej w Counter-Strike: Global Offensive. Dzisiaj organizatorzy podsumowali imprezę, prezentując ciekawą infografikę.

Spodek wypełnili fani esportu / fot. Norman Lenda. - Intel Extreme Masters Katowice – ponad 70 tys. osób odwiedziło Spodek [infografika] - wiadomość - 2014-03-25
Spodek wypełnili fani esportu / fot. Norman Lenda.
Intel Extreme Masters w wybranych liczbach:
  • 508 tys. dolarów (ok. 1,5 mln zł) – pula nagród.
  • 73 tys. – liczba osób, które odwiedziły Spodek.
  • 643 362 – tylu fanów esportu w jednym momencie oglądało wszystkie relacje.

Finał ósmego sezonu Intel Extreme Masters, który odbył się w połowie marca w katowickim Spodku, zapamiętamy z kilku powodów. Wielu ucieszyła forma polskiej drużyny Virtus.pro, która w kapitalnym stylu wygrała turniej w Counter-Strike: Global Offensive, zgarniając za pierwsze miejsce 100 tys. dolarów. Nie mniej ekscytujące okazały się finały w League of Legends czy StarCrafta II, choć w tych dyscyplinach dominowali już tylko gracze z Korei Południowej. Dzisiaj nadszedł czas na drobne podsumowania, a w związku z tym organizatorzy – Electronic Sports League Polska oraz Intel – podzielili się z nami ciekawą infografiką. Dowiadujemy się z niej m.in., że Spodek w czasie finałów odwiedziło ponad 70 tys. fanów esportu, a transmisje ze wszystkich dyscyplin w pewnym momencie oglądało prawie 650 tys. widzów.

Intel Extreme Masters to seria prestiżowych zawodów esportowych, odbywających się na całym świecie od 2007 roku. Na klasyczny sezon IEM składa się kilka „przystanków”, zwieńczonych światowym finałem, który w tym roku po raz pierwszy odbył się w Polsce (w dniach 13–16 marca), a sądząc po jego sukcesie, należy spodziewać się kontynuacji.

Infografika pokazuje też, jak dynamicznie rozwijającą się gałęzią branży gier komputerowych jest esport. Jeszcze sześć lat temu 10 tys. ludzi oglądających relację z jednego meczu wydawało się niezłym rezultatem, a teraz tyle osób zasiadało na samych trybunach. Warto wymienić także inne imponujące osiągnięcia tegorocznego finału – gracze spędzili ponad 12 mln godzin oglądając streamy (to wynik dwa razy większy niż w trakcie finałów z 2013 roku), a za pośrednictwem mediów społecznościowych wspomniano o IEM ponad 22 mln razy (tutaj wzrost czterokrotny). Po więcej informacji odsyłamy do poniższej grafiki:

Intel Extreme Masters w liczbach.

Na wydarzaniu o takiej skali jak finały Intel Extreme Masters nie mogło zabraknąć także i naszych przedstawicieli – Hed przygotował dla Was dwa interesujące, autorskie podsumowania swoich wrażeń (poniżej jedno z nich). Codziennie przygotowywaliśmy dla Was również wyniki meczy oraz rozpiski następnych starć, a także publikowaliśmy relacje i zdjęcia drugiego z naszych wysłanników – Normana Lendy.

Adam Zechenter

Adam Zechenter

W GRYOnline.pl pojawił się w 2014 roku jako specjalista od gier mobilnych i free-to-play. Potem przez wiele lat prowadził publicystykę, a od 2018 roku pełni funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Obecnie szefuje działowi wideo i prowadzi podcast GRYOnline.pl. Studiował filologię klasyczną i historię (gdzie został szefem Koła Naukowego); wcześniej stworzył fanowską stronę o Tolkienie. Uwielbia gry akcji, RPG-i, strzelanki i strategie. Kiedyś kochał Baldur’s Gate 1 i 2, dziś najczęściej zagrywa się na PS5 i od myszki woli pada. Najwięcej godzin (bo blisko 2000) nabił w World of Tanks. Miłośnik książek i historii, czasami grywa w squasha, stara się też nie jeść mięsa.

więcej