Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2021, 15:14

autor: Qskan

Hecarim irytuje graczy LoL-a, domagają się nerfa postaci

Społeczność graczy League of Legends po raz kolejny podniosła dyskusję na temat balansu rozgrywki, a konkretniej jej braku przy niektórych postaciach, takich jak Hecarim, który jest jednym z najczęściej banowanych championów na wysokich rangach.

W SKRÓCIE:
  • Hecarim jest jedną z najczęściej banowanych postaci w League of Legends podczas meczów rang od Platyny w górę.
  • Tzw. ban rate tej postaci wynosi od 60 do ponad 70% w zależności od rangi.
  • Takie współczynniki stanowią podstawę do osłabienia tego bohatera i przywrócenia balansu w grze. Zdaniem graczy Riot Games nie podejmuje wystarczających działań w tej kwestii.

Dyskusje o balansowaniu rozgrywki League of Legends najczęściej powracają przy okazji premiery nowych czempionów, którzy często są zbyt mocni na start, co zostaje zmienione w następnych patchach. W tym przypadku mamy do czynienia z dobrze znanym wszystkim bohaterem, który na pola Summoner’s Rift trafił już w 2012 roku - Hecarimem.

Jak zauważa użytkownik Reddita Accountant131, według wszelkich kryteriów przyjętych przez Riot Games, bohater ten powinien zostać osłabiony. Gracze zostali podzieleni na 4 kategorie względem umiejętności: Average, Skilled, Elite i Professional. Jeżeli dana postać będzie wybierana bądź banowana zbyt często, jest to sygnał do zmian dla deweloperów.

Co prawda w łatce 11.7 mroczny jeździec otrzymał osłabienie, ale jak zauważa redditowicz:

W ostatnim patchu (11.7) Riot usunął 10% bonusu do prędkości ruchu z E (umiejętność zwiększająca prędkość bohatera - przyp. red.) i zamknął sprawę. To prawie tak, jakby zapomniał, że istnieje Turbochemiczny Pojemnik (przedmiot zwiększający prędkość - przyp. red.), przez co ta zmiana stała się zupełnie nieistotna.

Jak podają statystyki LoL-a, Hecarim ma jeden z najwyższych współczynników banów w meczach rankingowych w przypadku rang od Platyny w górę. W rangach powyżej Diamentu współczynnik ten wynosi niemal 70%, przy ponad 52% wygranych gier (via u.gg).

Te rangi należą do grup Skilled, Elite oraz Professional. W przypadku przekroczenia parametrów w trzech z czterech grup konieczność tzw. nerfa dla danej postaci jest niezaprzeczalna.

A póki co miłośnicy MOB-y od Riot Games cały czas czekają na premierę nowej postaci - Gwen, która została zapowiedziana kilka tygodni temu. Znając deweloperów z Riotu, jej pojawienie się w grze również zaburzy balans rozgrywki, co będzie wymagało poprawek w kolejnych update’ach.

  1. League of Legends - strona oficjalna
  2. League of Legends - poradnik do gry