Społeczność graczy League of Legends po raz kolejny podniosła dyskusję na temat balansu rozgrywki, a konkretniej jej braku przy niektórych postaciach, takich jak Hecarim, który jest jednym z najczęściej banowanych championów na wysokich rangach.
Dyskusje o balansowaniu rozgrywki League of Legends najczęściej powracają przy okazji premiery nowych czempionów, którzy często są zbyt mocni na start, co zostaje zmienione w następnych patchach. W tym przypadku mamy do czynienia z dobrze znanym wszystkim bohaterem, który na pola Summoner’s Rift trafił już w 2012 roku - Hecarimem.
Jak zauważa użytkownik Reddita Accountant131, według wszelkich kryteriów przyjętych przez Riot Games, bohater ten powinien zostać osłabiony. Gracze zostali podzieleni na 4 kategorie względem umiejętności: Average, Skilled, Elite i Professional. Jeżeli dana postać będzie wybierana bądź banowana zbyt często, jest to sygnał do zmian dla deweloperów.
Co prawda w łatce 11.7 mroczny jeździec otrzymał osłabienie, ale jak zauważa redditowicz:
W ostatnim patchu (11.7) Riot usunął 10% bonusu do prędkości ruchu z E (umiejętność zwiększająca prędkość bohatera - przyp. red.) i zamknął sprawę. To prawie tak, jakby zapomniał, że istnieje Turbochemiczny Pojemnik (przedmiot zwiększający prędkość - przyp. red.), przez co ta zmiana stała się zupełnie nieistotna.
Jak podają statystyki LoL-a, Hecarim ma jeden z najwyższych współczynników banów w meczach rankingowych w przypadku rang od Platyny w górę. W rangach powyżej Diamentu współczynnik ten wynosi niemal 70%, przy ponad 52% wygranych gier (via u.gg).
Te rangi należą do grup Skilled, Elite oraz Professional. W przypadku przekroczenia parametrów w trzech z czterech grup konieczność tzw. nerfa dla danej postaci jest niezaprzeczalna.
A póki co miłośnicy MOB-y od Riot Games cały czas czekają na premierę nowej postaci - Gwen, która została zapowiedziana kilka tygodni temu. Znając deweloperów z Riotu, jej pojawienie się w grze również zaburzy balans rozgrywki, co będzie wymagało poprawek w kolejnych update’ach.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:„Znowu to zrobili.” Diablo 4 w końcu zalicza serię dobrych sezonów, a gracze chwalą deweloperów
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
11

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.