Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 sierpnia 2014, 22:15

Hard West – mix serii Desperados i Heroes od twórców Call of Juarez

Polskie studio CreativeForge Games, składające się po części z ludzi pracujących kiedyś m.in. przy Call of Juarez, zapowiedziało grę Hard West. Będzie to turowa strategia taktyczna w realiach Dziwnego Zachodu (czyli połączy western z fantastyką). Twórcy umieścili projekt na Kickstarterze i chcą zebrać 70 tysięcy dolarów kanadyjskich, aby móc wypuścić tytuł w II kwartale 2015 roku w wersji PC.

Hard West to polski miks Desperados z Heroes of Might & Magic.
Hard West to polski miks Desperados z Heroes of Might & Magic.
Hard West w skrócie:
  • Producent: CreativeForge Games
  • Wydawca: PlayWay
  • Gatunek: turowa strategia taktyczna w realiach Dziwnego Zachodu
  • Platformy sprzętowe: PC (potencjalnie możliwe też konsole)
  • Termin premiery: II kwartał 2015
  • Cel zbiórki na Kickstarterze: 70 tys. dolarów kanadyjskich (ok. 64 tys. USD)

Na Kickstarterze wystartowała dziś kolejna zbiórka pieniędzy na produkcję polskiego dewelopera. Mowa tu o Hard West – będzie to turowa strategia taktyczna, której akcja zostanie osadzona w mrocznych realiach Dziwnego Zachodu, czyli w klimatach stanowiących miks klasycznego westernu i fantastyki. Sprawcami omawianej gry jest warszawskie studio CreativeForge Games, które składa się z ponad dwudziestu osób, w pewnej części weteranów pracujących wcześniej przy takich tytułach, jak Call of Juarez, Dead Island czy Shadow Warrior. Aby projekt się powiódł, na jego konto musi wpłynąć w ciągu miesiąca 70 tysięcy dolarów kanadyjskich (ok. 64 tys. dolarów amerykańskich). W takim wypadku produkcja zostałaby wydana w drugim kwartale przyszłego roku. Domyślną platformą sprzętową są dla twórców pecety, jednak nie wykluczają oni także konsol (bliżej nieokreślonych).

Dokładne informacje na temat fabuły i realiów, w których będzie toczyć się akcja Hard West, pozostają na tę chwilę nieznane. Oficjalna zapowiedź i opis zbiórki przekazują tylko zagadkowe komunikaty o trudnych czasach, bezwzględnych ludziach, niewybaczającej krainie, bezprawiu, pragnieniu zemsty, upiornych szeptach w miasteczkach-widmach oraz diable chodzącym po Ziemi.

Nieco więcej wiadomo o rozgrywce. W ogólnym ujęciu twórcy określają swoje dzieło jako połączenie eksploracji rodem z Heroes of Might & Magic z systemem walki na miarę cyklu X-COM. Podstawą zabawy będzie mapa świata, wypełniona rozmaitymi miejscami obfitującymi w skarby, zadania, tajemnice etc. Rzecz jasna, nie zabraknie na niej także przeciwników – a to właśnie starcia będą jednym z ważniejszych elementów rozgrywki w Hard West.

Główna część rozgrywki ma toczyć się w turach na eksploracyjnej mapie świata. (Rysunek koncepcyjny)

Jak wspomniano, potyczki przyjdzie nam toczyć w turach. Deweloper nie zamierza implementować pasków życia i zastosuje zamiast tego mechanikę, w której każda kula może okazać się śmiertelna dla postaci. Jeśli ofiara przeżyje – np. dzięki szybkiej pomocy mikstury, medyka lub szamana – rana pozostawi po sobie bliznę, która stanie się swego rodzaju perkiem, poprawiając statystyki i umiejętności danego bohatera. Oprócz tego nie zabraknie rozbudowanego systemu rozwoju, jednak na tę chwilę nie podano żadnych szczegółów na ten temat. W zwiększeniu szans na przeżycie podopiecznych pomogą opcje cichego przemieszczania się, natomiast kiedy już dojdzie do wymiany ognia, zastosujemy szereg rozwiązań taktycznych.

Stosowanie rykoszetów to jedna z wielu niekonwencjonalnych taktyk, jakie zostaną oddane nam do dyspozycji w walce. (Rysunek koncepcyjny)

Otrzymamy sporo opcji, nie zawsze konwencjonalnych – np. przewracanie mebli i robienie sobie z nich osłon, ustawianie się względem przeciwnika w taki sposób, by oślepiło go słońce, zachęcanie adwersarzy do poniechania nas rzuconą pod ich stopy sakiewką z monetami, ręczne celowanie celem odbicia kuli od metalowej przeszkody i trafienia rykoszetem, a także... omijanie osłon poprzez podkręcanie pocisków. Jak widać, twórcy gdzieniegdzie przymykają oko na kwestię realizmu. Dotyczy to również broni – w arsenale znajdziemy takie wynalazki, jak czterolufowa strzelba czy karabin strzelający ćwierćkilogramowymi pociskami. Na koniec warto wspomnieć, że mimo systemu turowego, starcia mają być dość dynamiczne i trwać nie dłużej niż 5-10 minut.

Wygląda na to, że w grze miałoby nie zabraknąć także bardziej dynamicznych sekwencji niż taktyczne starcia w saloonach. (Rysunek koncepcyjny)

Jeśli twórcom powiedzie się zbiórka, otrzymamy grę składającą się z sześciu scenariuszy. Każdy z nich powinien zapewnić przynajmniej godzinę zabawy, a niektóre mogą okazać się wręcz nieskończone. Hard West ma już dystrybutora – została nim polska firma PlayWay – ponadto zagwarantował też sobie miejsce na Steamie. Jeśli pomysł warszawskiej ekipy CreativeForge Games przypadł Wam do gustu i chcecie wesprzeć ich wysiłek, udajcie się na stronę zbiórki (link poniżej). Aby zapewnić sobie własną cyfrową kopię omawianej gry w dniu jej debiutu, trzeba przekazać na rzecz zbiórki przynajmniej 10 dolarów kanadyjskich (ok. 27 zł).

Rysunek koncepcyjny.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej