Hard West – mix serii Desperados i Heroes od twórców Call of Juarez
Polskie studio CreativeForge Games, składające się po części z ludzi pracujących kiedyś m.in. przy Call of Juarez, zapowiedziało grę Hard West. Będzie to turowa strategia taktyczna w realiach Dziwnego Zachodu (czyli połączy western z fantastyką). Twórcy umieścili projekt na Kickstarterze i chcą zebrać 70 tysięcy dolarów kanadyjskich, aby móc wypuścić tytuł w II kwartale 2015 roku w wersji PC.

- Producent: CreativeForge Games
- Wydawca: PlayWay
- Gatunek: turowa strategia taktyczna w realiach Dziwnego Zachodu
- Platformy sprzętowe: PC (potencjalnie możliwe też konsole)
- Termin premiery: II kwartał 2015
- Cel zbiórki na Kickstarterze: 70 tys. dolarów kanadyjskich (ok. 64 tys. USD)
Na Kickstarterze wystartowała dziś kolejna zbiórka pieniędzy na produkcję polskiego dewelopera. Mowa tu o Hard West – będzie to turowa strategia taktyczna, której akcja zostanie osadzona w mrocznych realiach Dziwnego Zachodu, czyli w klimatach stanowiących miks klasycznego westernu i fantastyki. Sprawcami omawianej gry jest warszawskie studio CreativeForge Games, które składa się z ponad dwudziestu osób, w pewnej części weteranów pracujących wcześniej przy takich tytułach, jak Call of Juarez, Dead Island czy Shadow Warrior. Aby projekt się powiódł, na jego konto musi wpłynąć w ciągu miesiąca 70 tysięcy dolarów kanadyjskich (ok. 64 tys. dolarów amerykańskich). W takim wypadku produkcja zostałaby wydana w drugim kwartale przyszłego roku. Domyślną platformą sprzętową są dla twórców pecety, jednak nie wykluczają oni także konsol (bliżej nieokreślonych).
Dokładne informacje na temat fabuły i realiów, w których będzie toczyć się akcja Hard West, pozostają na tę chwilę nieznane. Oficjalna zapowiedź i opis zbiórki przekazują tylko zagadkowe komunikaty o trudnych czasach, bezwzględnych ludziach, niewybaczającej krainie, bezprawiu, pragnieniu zemsty, upiornych szeptach w miasteczkach-widmach oraz diable chodzącym po Ziemi.
Nieco więcej wiadomo o rozgrywce. W ogólnym ujęciu twórcy określają swoje dzieło jako połączenie eksploracji rodem z Heroes of Might & Magic z systemem walki na miarę cyklu X-COM. Podstawą zabawy będzie mapa świata, wypełniona rozmaitymi miejscami obfitującymi w skarby, zadania, tajemnice etc. Rzecz jasna, nie zabraknie na niej także przeciwników – a to właśnie starcia będą jednym z ważniejszych elementów rozgrywki w Hard West.
Jak wspomniano, potyczki przyjdzie nam toczyć w turach. Deweloper nie zamierza implementować pasków życia i zastosuje zamiast tego mechanikę, w której każda kula może okazać się śmiertelna dla postaci. Jeśli ofiara przeżyje – np. dzięki szybkiej pomocy mikstury, medyka lub szamana – rana pozostawi po sobie bliznę, która stanie się swego rodzaju perkiem, poprawiając statystyki i umiejętności danego bohatera. Oprócz tego nie zabraknie rozbudowanego systemu rozwoju, jednak na tę chwilę nie podano żadnych szczegółów na ten temat. W zwiększeniu szans na przeżycie podopiecznych pomogą opcje cichego przemieszczania się, natomiast kiedy już dojdzie do wymiany ognia, zastosujemy szereg rozwiązań taktycznych.

Stosowanie rykoszetów to jedna z wielu niekonwencjonalnych taktyk, jakie zostaną oddane nam do dyspozycji w walce. (Rysunek koncepcyjny)
Otrzymamy sporo opcji, nie zawsze konwencjonalnych – np. przewracanie mebli i robienie sobie z nich osłon, ustawianie się względem przeciwnika w taki sposób, by oślepiło go słońce, zachęcanie adwersarzy do poniechania nas rzuconą pod ich stopy sakiewką z monetami, ręczne celowanie celem odbicia kuli od metalowej przeszkody i trafienia rykoszetem, a także... omijanie osłon poprzez podkręcanie pocisków. Jak widać, twórcy gdzieniegdzie przymykają oko na kwestię realizmu. Dotyczy to również broni – w arsenale znajdziemy takie wynalazki, jak czterolufowa strzelba czy karabin strzelający ćwierćkilogramowymi pociskami. Na koniec warto wspomnieć, że mimo systemu turowego, starcia mają być dość dynamiczne i trwać nie dłużej niż 5-10 minut.

Wygląda na to, że w grze miałoby nie zabraknąć także bardziej dynamicznych sekwencji niż taktyczne starcia w saloonach. (Rysunek koncepcyjny)
Jeśli twórcom powiedzie się zbiórka, otrzymamy grę składającą się z sześciu scenariuszy. Każdy z nich powinien zapewnić przynajmniej godzinę zabawy, a niektóre mogą okazać się wręcz nieskończone. Hard West ma już dystrybutora – została nim polska firma PlayWay – ponadto zagwarantował też sobie miejsce na Steamie. Jeśli pomysł warszawskiej ekipy CreativeForge Games przypadł Wam do gustu i chcecie wesprzeć ich wysiłek, udajcie się na stronę zbiórki (link poniżej). Aby zapewnić sobie własną cyfrową kopię omawianej gry w dniu jej debiutu, trzeba przekazać na rzecz zbiórki przynajmniej 10 dolarów kanadyjskich (ok. 27 zł).

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- strategie turowe
- Dziki Zachód / western
- PlayWay
- polskie gry
- CreativeForge Games
- taktyczne RPG i strategie
- PC
Komentarze czytelników
raziel88ck Legend

Matekso - Powiedz mi, ile jest takich gier na Dzikim Zachodzie? Zaledwie parę...
Mówca Umarłych - Szczerze polecam jedynkę oraz Więzy Krwi. Jako, że Więzy Krwi są prequelem, proponuję zacząć właśnie od tej odsłony.
Irek22 Legend

Zapowiada się całkiem ciekawie.
Tyle tylko że obiecanki w tej branży od jakiegoś czasu stały się mniej niż gówno warte. No i ten planowany termin premiery nie napawa optymizmem...
Dorzucać się nie będę, ale życzę powodzenia i będę śledzić co się z tą grą dzieje. I jeśli w ogóle wyjdzie i będzie zbierać pochlebne recenzje (zwłaszcza w aspekcie taktyczno-strategicznym okraszanym co najmniej niezłą fabułą), to może nawet kupię bo (dobrych) strategii taktycznych w ciekawych realiach nigdy za wiele.
zanonimizowany1006303 Junior
Hej, jestem lead designerem przy Hard West. Dziękuję bardzo za komentarze i zainteresowanie!
Pragnę sprostować: Hard West to Weird West i ma z dzikim zachodem tyle wspólnego co LOTR ze średniowieczem. Nam też się czysty western przejadł i dodajemy dużo pikanterii :-)
Apropo ryzyka niedostarczenia gry:
CFG ma za sobą już jeden skończony projekt (reveal wkrótce!), a w "podgrupach" zrobiliśmy już też razem kilka projektów (w Techlandzie). PlayWay, który ma tu sporo do stracenia, nadstawia marki za nas i nasz projekt. Nie ma tutaj loterii :-)
Chris__17 Pretorianin

@Kacper
Trzymam za Was kciuki, bo strasznie spodobała mi się koncepcja gry. No i ten wielki czerw na jednym z obrazków (Tremors <3).
Wiem, że to głupie tak pytać teraz, ale co będzie z grą jak zbiórka na Kickstarterze się nie powiedzie?