Half-Life: Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR
W kwietniu z hełmów do wirtualnej rzeczywistości korzystało o 950 tys. więcej użytkowników Steama niż miesiąc wcześniej. VR bije rekordy popularności na platformie Valve, co bez wątpienia jest związane z niedawną premierą Half-Life: Alyx.
Bartosz Świątek

W SKRÓCIE:
- w kwietniu z hełmów VR korzystało o 950 tys. więcej użytkowników Steama niż w marcu, co stanowi rekordowy miesięczny przyrost;
- łączna liczba graczy ze sprzętem tego typu sięgnęła poziomu 2,7 mln, co również jest rekordowym wynikiem;
- to kolejny miesiąc, w którym odnotowano dynamiczny wzrost;
- przyczyną najprawdopodobniej jest szum wokół Half-Life: Alyx.
Wygląda na to, że premiera Half-Life: Alyx przyczyniła się do dużego wzrostu zainteresowania wirtualną rzeczywistością. W kwietniu z hełmu VR korzystało aż o 950 tys. więcej użytkowników niż w marcu. Źródłem informacji jest ankieta sprzętowa Steam (niestety, w momencie pisania tej wiadomości strona nie była dostępna, najprawdopodobniej tymczasowo) przeanalizowana przez serwis Road to VR.
Z obliczeń redaktorów wspomnianego portalu wynika, że łączna liczba kont, na których w minionym miesiącu odnotowano podłączony sprzęt do wirtualnej rzeczywistości, wzrosła do 2,7 mln, co jest rekordowym wynikiem. Równocześnie jest to zaledwie 1,91% wszystkich graczy korzystających z platformy Valve. Trzeba jednak zaznaczyć, że konta na Steamie mają też liczni posiadacze słabych komputerów, które nie nadają się do grania w bardziej wymagające produkcje. Dla porównania, procesory z ośmioma lub więcej rdzeniami stanowią serca komputerów 7,2% użytkowników omawianej platformy.
Warto odnotować, że jest to kolejny bardzo dobry miesiąc dla wirtualnej rzeczywistości – dane z marca również pokazywały wyraźny wzrost zainteresowania tą technologią. Jednak wpływu, który wywiera na ten sektor branży Half-Life: Alyx nie da się porównać z czymkolwiek innym – przyrost liczby użytkowników był trzykrotnie większy niż w dotychczas najlepszym okresie dla VR (mowa o grudniu zeszłego i styczniu tego roku).

Przypominamy, że Half-Life: Alyx zadebiutowało 23 marca. Produkcja jest dostępna wyłącznie na komputerach wyposażonych w hełm kompatybilny ze standardem Steam VR.
- Half-Life: Alyx – strona oficjalna
- Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
- Half-Life: Alyx to ostatnia szansa dla VR? Inaczej skończy tak jak 3D...

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany146624 Legend
bluesme Konsul
-grafika
-konsolowy interface (dla tych z niepełnointerfacewością)
-zieeew... system walki
-jeszcze kilka rzeczy
...i będzie torpeda. ;]
Marder Senator

Hydro2 ---- Co pokazałem ? Niech zgadnę... szał na VR ? 16k grających, szał jak cholera szczególnie przy Doomie w podobnym okresie wydanym i to bez VR... 84k fiu fiu...
zanonimizowany146624 Legend
Przecież napisałem, ze obecny Skyrim VR wzgledem tego, jaki był to przepaść miedzy C64 a pecetem z TitanemRTX. Zagraj w najnowszego na dobrym headsecie z porządną rozdzielczością. Na Reverbie (4320x2160) gra wygląda obłędnie. Ja nie gram w nic innego. Mimo tego
Koyocisko Konsul

Skyrim VR jest świetną grą niestety tylko dla fanów bo odrzuca słaba grafika
Trzeba poczekać aż technologia VR zwiększy rozdzielczość i wtedy dopiero będzie zabawa dla większości graczy