Half-Life: Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR

W kwietniu z hełmów do wirtualnej rzeczywistości korzystało o 950 tys. więcej użytkowników Steama niż miesiąc wcześniej. VR bije rekordy popularności na platformie Valve, co bez wątpienia jest związane z niedawną premierą Half-Life: Alyx.

Bartosz Świątek

Half-Life: Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR - ilustracja #1
VR staje się coraz popularniejszy.

W SKRÓCIE:

  1. w kwietniu z hełmów VR korzystało o 950 tys. więcej użytkowników Steama niż w marcu, co stanowi rekordowy miesięczny przyrost;
  2. łączna liczba graczy ze sprzętem tego typu sięgnęła poziomu 2,7 mln, co również jest rekordowym wynikiem;
  3. to kolejny miesiąc, w którym odnotowano dynamiczny wzrost;
  4. przyczyną najprawdopodobniej jest szum wokół Half-Life: Alyx.

Wygląda na to, że premiera Half-Life: Alyx przyczyniła się do dużego wzrostu zainteresowania wirtualną rzeczywistością. W kwietniu z hełmu VR korzystało aż o 950 tys. więcej użytkowników niż w marcu. Źródłem informacji jest ankieta sprzętowa Steam (niestety, w momencie pisania tej wiadomości strona nie była dostępna, najprawdopodobniej tymczasowo) przeanalizowana przez serwis Road to VR.

Z obliczeń redaktorów wspomnianego portalu wynika, że łączna liczba kont, na których w minionym miesiącu odnotowano podłączony sprzęt do wirtualnej rzeczywistości, wzrosła do 2,7 mln, co jest rekordowym wynikiem. Równocześnie jest to zaledwie 1,91% wszystkich graczy korzystających z platformy Valve. Trzeba jednak zaznaczyć, że konta na Steamie mają też liczni posiadacze słabych komputerów, które nie nadają się do grania w bardziej wymagające produkcje. Dla porównania, procesory z ośmioma lub więcej rdzeniami stanowią serca komputerów 7,2% użytkowników omawianej platformy.

Warto odnotować, że jest to kolejny bardzo dobry miesiąc dla wirtualnej rzeczywistości – dane z marca również pokazywały wyraźny wzrost zainteresowania tą technologią. Jednak wpływu, który wywiera na ten sektor branży Half-Life: Alyx nie da się porównać z czymkolwiek innym – przyrost liczby użytkowników był trzykrotnie większy niż w dotychczas najlepszym okresie dla VR (mowa o grudniu zeszłego i styczniu tego roku).

Half-Life: Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR - ilustracja #2
Wzrost liczby użytkowników VR w ostatnich miesiącach. Źródło: Road to VR.

Przypominamy, że Half-Life: Alyx zadebiutowało 23 marca. Produkcja jest dostępna wyłącznie na komputerach wyposażonych w hełm kompatybilny ze standardem Steam VR.

  1. Half-Life: Alyx – strona oficjalna
  2. Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
  3. Half-Life: Alyx to ostatnia szansa dla VR? Inaczej skończy tak jak 3D...
Half-Life: Alyx

Half-Life: Alyx

PC
po premierze

Data wydania: 23 marca 2020

Informacje o Grze
9.4

GRYOnline

8.4

Gracze

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

66

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-05-05
16:44

zanonimizowany146624 Legend

Up właśnie wymieniłeś wszystkie rzeczy, które zmienili od wersji, którą znasz :) Do zmian dodałbym jeszcze lokomocję, poruszanie się, interfejs, mechanike i idealne wykorzystanie współczesnych kontrolerów, zwłaszcza WMR i (podobno, nie testowałem) knuckles.

Komentarz: zanonimizowany146624
2020-05-05
16:01

bluesme Konsul

-grafika
-konsolowy interface (dla tych z niepełnointerfacewością)
-zieeew... system walki
-jeszcze kilka rzeczy

...i będzie torpeda. ;]

Komentarz: bluesme
2020-05-05
14:00

Marder Senator

Marder

Hydro2 ---- Co pokazałem ? Niech zgadnę... szał na VR ? 16k grających, szał jak cholera szczególnie przy Doomie w podobnym okresie wydanym i to bez VR... 84k fiu fiu...

Komentarz: Marder
2020-05-05
13:00

zanonimizowany146624 Legend

Przecież napisałem, ze obecny Skyrim VR wzgledem tego, jaki był to przepaść miedzy C64 a pecetem z TitanemRTX. Zagraj w najnowszego na dobrym headsecie z porządną rozdzielczością. Na Reverbie (4320x2160) gra wygląda obłędnie. Ja nie gram w nic innego. Mimo tego A.l.e.X czekam cały czas na Twoją odpowiedź odnośnie configu lub modów graficznych :>

Komentarz: zanonimizowany146624
2020-05-05
12:48

Koyocisko Konsul

Koyocisko

Skyrim VR jest świetną grą niestety tylko dla fanów bo odrzuca słaba grafika
Trzeba poczekać aż technologia VR zwiększy rozdzielczość i wtedy dopiero będzie zabawa dla większości graczy

Komentarz: Koyocisko

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl