Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 października 2012, 11:12

autor: Grzegorz Ferenc

Hakerski atak w grze World of Warcraft, czyli jak jednym czarem zabić całe miasto

W niedzielne popołudnie duża liczba wysoko zaludnionych serwerów World of Warcraft stała się celem działania hakerów. Wykorzystywali oni błąd w działaniu gry, aby masowo zabijać graczy oraz bohaterów niezależnych w miastach Orgrimmar i Stormwind. Kryzys został zażegnany przez firmę Blizzard około północy czasu polskiego.

Śmierć w Orgrimmar (screen użytkownika "Zailá", źródło: forum WoW)

Zgodnie z informacjami podanymi w pierwszej kolejności przez serwis WoW Insider, w niedzielne popołudnie duża liczba serwerów w grze World of Warcraft padła ofiarą ataku hakerów. Jeżeli próbowaliście sobie kiedyś wyobrazić jak wyglądałyby stolice dwóch najważniejszych frakcji w popularnej grze MMO firmy Blizzard – Przymierza i Hordy – po zabiciu w tym samym momencie wszystkich obecnych w nim bohaterów i postaci niezależnych, wczoraj dostaliście na to odpowiedź.

Hakerzy wykorzystywali błąd w działaniu gry, który według jednego z użytkowników WoW-a pozwalał na uruchamianie zabronionych skryptów i korzystanie z opartego na nich czaru „Aura of Death”, zabijającego wszystkie postaci w określonej odległości od rzucającego. Jeden z zamieszczonych w sieci filmów ukazuje kapłana na pierwszym poziomie, który uśmierca znajdujących się wokół niego graczy u wejścia do miasta Stormwind.

Firma Blizzard poinformowała o naprawieniu błędu około północy czasu polskiego, zapowiadając dokładne zbadanie przyczyn incydentu. Wcześniej przez wiele godzin działalność graczy na wielu serwerach (głównie Argent Dawn, Tarren Mill, Ragnaros, Draenor i Twisting Nether) została zdestabilizowana. W okresie największego natężenia ataków bohaterowie obecni w Orgrimmar i Stormwind ginęli co dwie sekundy przez około godzinę, wliczając w to także duchy postaci pojawiające się na cmentarzach.

Trzeba przyznać, że hakerzy wybrali odpowiedni moment na przeprowadzenie akcji. W niedzielne popołudnie z pewnością w świecie Azeroth obecna była duża liczba graczy, zwłaszcza po premierze dodatku Mists of Pandaria, który trafił w ręce prawie trzech milionów graczy i na nowo zwiększył liczbę subskrybentów w popularnej grze MMO do 10 milionów.