Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lipca 2025, 10:40

GTA 7 będzie tańsze w produkcji niż GTA 6. Weteran Rockstar Games nie ma wątpliwości i podaje główny powód

Zdaniem byłego pracownika Rockstara, GTA VI będzie najdroższą grą w historii i nic w przyszłości jej nie przebije, nawet GTA VII. Powodem jest rosnące znaczenie sztucznej inteligencji.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Obbe Vermeij to jeden z byłych pracowników Rockstar Games, który współtworzył kilka odsłon serii GTA. Niedawno udzielił on wywiadu na kanale Kiwi Talkz w serwisie YouTube. Jednym z tematów była nadchodząca szósta odsłona serii, ale co ciekawe, krótko napomknął również o potencjalnej „siódemce”.

GTA 7 będzie tańsze niż GTA 6

W trakcie rozmowy Vermeij przyznał, że jego zdaniem GTA VI będzie najdroższą grą w historii. Takie stwierdzenie nie jest przesadnie zaskakujące, ale warto zwrócić uwagę na dalszą część jego wypowiedzi.

Przewiduję, że GTA VI jest najdroższą grą w historii i tak już pozostanie. Myślę, że nie będzie większej gry niż GTA VI, ponieważ część rzeczy zostanie przejęta przez AI – czy nam się to podoba, czy nie.

Twórca uważa, że spora część artystów, która obecnie tworzy m.in. światy czy przerywniki filmowe, zostanie zastąpiona przez AI w ciągu około pięciu lat. W ten sposób koszty produkcji gier zostaną znacząco zmniejszone, co jak zauważył Vermeij, odbije się także na potencjalnym GTA VII.

Moja predykcja jest taka, że GTA 7 będzie tańsze w produkcji niż GTA 6.

AI a twórcy gier

Warto podkreślić, że zdaniem Vermeija AI nie wyeliminuje całkowicie pracy artystów przy grach. Wciąż będą oni potrzebni m.in. do określenia stylu produkcji lub napisania scenariusza. Technologia może za to pomóc np. przy wygenerowaniu podstawowych przerywników filmowych, ale nawet w tej sytuacji artyści wciąż będą wymagani, żeby je dopracować lub stworzyć coś „kreatywnego na wyższym poziomie”.

Sztuczna inteligencja zmniejszy również obowiązki programistów. Vermeij zwrócił jednak uwagę, że dzieje się to od lat. Kiedy on zaczynał pracę, deweloperzy musieli sami pisać takie rzeczy, jak fizyka czy detekcja kolizji, a obecnie są one gotowe w silnikach. AI jest więc kolejnym krokiem w stronę ułatwienia produkcji gier.

W trakcie rozmowy wymieniono pozytywne skutki takiego obrotu zdarzeń. Tańsza produkcja może zaowocować większą liczbą wysokiej jakości gier, nawet tych o bardziej niszowych tematach. W innym przypadku ludzie, których praca zostałaby przejęta przez AI, mogliby wykorzystać dodatkowy czas i skupić się na tworzeniu innych interesujących rzeczy, których wcześniej nie dało się wykonać.

Przypomnijmy, że Grand Theft Auto VI zmierza na konsole PS5 i XSX/S, a premiera planowana jest na 26 maja 2026 roku. W przyszłości gra powinna zawitać również na PC.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej